عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

صنعت ساخت و ساز در رکود به سر می برد

صنعت ساخت و ساز در رکود به سر می برد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۹

عضو کمیسیون عمران مجلس افزایش قیمت تمام شده مسکن را مورد اشاره قرار داد و گفت: ساخت و ساز در کشور دچار رکود شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، احمد دنیامالی مهم‌ترین مؤلفه‌های تعیین کننده در بخش تولید مسکن را بازار مصالح ساختمانی دانست و با بیان اینکه قیمت تمام شده مسکن در کشورمان به دلیل نابه‌سامانی‌هایی که در این حوزه اتفاق افتاده افزایش یافته است اظهار داشت: ساخت و ساز در کشور دچار رکود شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اعمال مدیریت در بخش مصالح ساختمانی و جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها در این بخش را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: به دلیل افزایش قیمت تمام شده تولید مسکن و بروز رکود در حوزه ساخت و ساز هم‌اینک بازار تولید مسکن دچار چالش‌های بسیار فراوانی شده است.

دنیامالی ایجاد تعادل در نظام عرضه و تقاضا از یک سو و حمایت‌های لازم از فعالان بخش ساخت و ساز مسکن از سوی دیگر را از جمله نیازهایی که باید به آن بیشتر توجه شود خواند و تصریح کرد: عدم حمایت‌های مالی و تسهیلاتی از تولید مسکن بدون شک تبعاتی را در پی دارد و موجب بی‌انگیزگی فعالان این بخش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای شکوفایی در بازار تولید مسکن باید به تمام جوانب و عواملی که در این مسیر مرتبط و تأثیرگذار است به خوبی توجه شود عنوان کرد: کاهش ارزش پولی کشور موجبات کاهش قدرت خرید مردم را فراهم کرده است به همین علت بازار مسکن نیز مانند بسیاری از بخش‌های دیگر دچار تلاطم شده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس کاهش معاملات و خرید مسکن و افزایش تقاضا برای اجاره را از جمله پدیده‌هایی که به شدت در کشور در حال نهادینه شدن است اعلام کرد و بیان داشت: بر اساس موارد مطرح شده به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل تأثیرگذار برای ارتقاء بخش مسکن، بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تقویت قدرت مالی خریداران با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به ویژه برای اقشار ضعیف، متوسط و زوج‌های جوان را راهکاری که باید عملیاتی شود خواند و گفت: بدون شک اگر چنین حمایت‌هایی از سوی دولت در بخش تسهیلات مسکن انجام نشود شاهد رشد پدیده افزایش سن ازدواج خواهیم بود.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman