رئیس اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرد:

افزایش اجاره بها فقط تا 25درصد مجاز است

افزایش اجاره بها فقط تا 25درصد مجاز است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۵ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۸

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: با اشاره به شرایط افزایش اجاره‌بها در دوران کرونا، اظهار داشت: اگر مالک یک خانه بیش از ۲۵ درصد اجاره‌بها را افزایش داد، مستاجر می‌تواند فقط ۲۵ درصد را اضافه کند و در صورتی که مالک شکایت کند، قوه قضاییه شکایت او را نمی‌پذیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، مصطفی قلی‌خسروی گفت: در حال حاضر کد رهگیری در فعالیت مشاوران املاک سراسر کشور جدی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به معاملات ملکی در سامانه‌های آنلاین، اظهار داشت: اگر یک فرد به طور خودسر قیمت ملک خود را در سامانه‌های آنلاین بالاتر از مقدارهای اصولی اعلام کند، این موضوع باعث می‌شود تا سایر مالکان به طور خودکار قیمت املاک خود را افزایش دهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به شرایط افزایش اجاره‌بها در دوران کورنا، توضیح داد: ستاد کرونا به طور شفاف اعلام کرده که اگر مالک یک خانه بیش از ۲۵ درصد اجاره‌بها را افزایش داد، مستاجر می‌تواند فقط ۲۵ درصد را اضافه کند و در صورتی که مالک شکایت کند، قوه قضاییه شکایت او را نمی‌پذیرد.

وی افزود: تمام قراردادهایی که در حوزه املاک کد رهگیری داشته باشند، با سامانه‌های وزارت اقتصاد و دارایی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

مصطفی قلی‌خسروی با اشاره به این که وضعیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن می‌تواند قیمت را تعیین کند، عنوان کرد: ما بدون در نظر گرفتن وضعیت عرضه و تقاضا نمی‌توانیم قیمت‌ها را کاهش یا افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: اگر قیمت ملک در کشور افزایش پیدا کند، بازار مشاوران املاک با مشکل مواجه می‌شود.

تحلیل بازار

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman