لزوم تشدید نظارتها بر بازار مسکن کردستان

لزوم تشدید نظارتها بر بازار مسکن کردستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۶ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۸

جلسه‌ای با هدف رسیدگی به برخی مشکلات در حوزه مسکن، اجاره بها و دستورات استاندار مبنی بر ساماندهی و تشدید سیاست‌های نظارتی جهت کنترل قیمت مسکن و اجاره بها و افزایش عرضه مسکن در سطح استان تشکیل شد.
به گزارش اخبار ساختمان، شهرام ملکی ظهر امروز در جلسه طرح مطالعه بازنگری ریز پهنه‌بندی تراکمی به منظور امکان افزایش تراکم در شهرسنندج در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری کردستان، اظهار داشت: طرح مطالعه تپه‌ها و ریز پهنه‌بندی شهر سنندج، باید مطابق با واقعیت موجود در سناریو توسعه افقی شهر سنندج تدوین و ویژگی‌های جمعیتی و توپوگرافی شهر به دقت لحاظ شود.

وی افزود: باید در این طرح، افق بلند مدت پهنه‌بندی تراکمی و توسعه شهری دیده شده و پراکندگی جمعیتی با توجه محدوده‌های شهری سنندج در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان ساماندهی برخی از اراضی با کاربری عمومی، اراضی اوقافی، اراضی الحاقی تعاونی‌ها و اراضی طرح اقدام ملی مسکن و جابه‌جایی پادگان‌های حاشیه شهر را در قالب پهنه‌بندی توسعه شهر سنندج پیش‌بینی کرد.

وی بیان کرد: این جلسه با هدف رسیدگی به برخی مشکلات در حوزه مسکن، اجاره بها و دستورات استاندار مبنی بر ساماندهی و تشدید سیاست‌های نظارتی جهت کنترل قیمت مسکن و اجاره بها و افزایش عرضه مسکن در سطح استان تشکیل شده است.

ملکی تاکید کرد: تا زمان بازنگری طرح جامع شهر سنندج و تعیین سمت و سوی توسعه شهر در آینده، می‌توان از ظرفیت توسعه درون شهری و افزایش تراکم در نواحی مستعد و واجد شرایط استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: تصمیمات و مطالعات استان پس از جمع‌بندی و رفع ایراد آن توسط مشاور طرح به عنوان پیشنهاد به شورای عالی شهرسازی و معماری جهت تصمیم‌گیری ارائه خواهد شد.

تسنیم

برچسب ها:

بازار مسکن ،کردستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman