یک کارشناس بازار مسکن مطرح کرد:

انتقاد از جلوگیری از انتشار اطلاعات مسکن

انتقاد از جلوگیری از انتشار اطلاعات مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۸

یک کارشناس مسکن، در ارتباط با دستور وزیر راه مبنی بر ممنوعیت انتشار اطلاعات و آمارهای مرتبط با قیمت مسکن، گفت: ممنوعیت انتشار قیمت بازار مسکن به طور قطع هیچ تاثیر مثبتی بر این بازار افسار گسیخته ندارد. از طرفی ممکن است زمینه بدتر شدن شرایط بازار را به وجود بیاورد.

به گزارش اخبار ساختمان، فردین یزدانی، ضمن ابراز تاسف از دستور وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با ممنوعیت انتشار اطلاعات و آمارهای مرتبط با قیمت مسکن، گفت: شفافیت بازار همواره یک ابزار یاری رسان به حساب می‌آید و هر اقدامی که جلوی این شفافیت را بگیرد منجر به بهبود شرایط نخواهد شد.

این کارشناس مسکن، در بیان نتایج محتمل این تصمیم وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: ممنوعیت انتشار قیمت بازار مسکن به طور قطع هیچ تاثیر مثبتی بر این بازار افسار گسیخته ندارد. از طرفی ممکن است زمینه بدتر شدن شرایط بازار را به وجود بیاورد.

جلوگیری از شفافیت بازار، هیچ تاثیر مثبتی بر بازار مسکن ندارد

وی با اشاره به این نکته که در همه جای دنیا استفاده از ابزارهای ایجاد شفافیت در دستور کار است، بیان کرد: استفاده از تصمیمات ناکارآمد این چنینی در هیچ کجا مرسوم نیست زیرا همگان از نتایج عکس این تصمیمات آگاه هستند.

یزدانی در ارتباط با بیان یک مورد مشابه در ارتباط با جلوگیری از انتشار قیمت‌ها، گفت: زمانی که جلوی انتشار قیمت‌ واحدهای مسکونی در سایت‌ها و نرم افزارهای اینترنتی گرفته شد، نه تنها شاهد سامان گرفتن بازار مسکن نبودیم بلکه شرایط برای افزایش قیمت نیز مهیا شد. در شرایطی که تجربیات ناموفق این تصمیمات مشخص است، استفاده دوباره از آن مایه تاسف خواهد بود.

شب گذشته محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، در ارتباط با بازار مسکن و قیمت ۲۱ میلیون تومانی هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران، گفت: به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی دستور داده‌ام تا اطلاعات و آمار قیمت‌های بازار مسکن را منتشر نکند.

فارس


برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman