سرنوشت مبهم برج‌های دوقلوی کیو خرم‌آباد

سرنوشت مبهم برج‌های دوقلوی کیو خرم‌آباد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۰ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۸

پروژه برج‌های دوقلوی کیو خرم‌آباد سال ۹۳ کلنگ‌زنی شد و به گفته مسئولان قرار بود ۳۶ ماهه به بهره‌برداری برسد.
به گزارش اخبار ساختمان، بر تکمیل این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی دائم تاکید می‌شد و بر این اساس تابلوی روزشمار نیز در محل احداث نصب شده بود که بعد از مدتی خاموش و زمان‌بندی حذف شد.

در قرارداد پروژه برج‌های دوقلو که مرتفع‌ترین سازه خرم‌آباد محسوب می‌شود، سهم شهرداری ۲۵ و سرمایه‌گذار ۷۵ درصد اعلام شده و سرمایه‌گذار آن گروه عمران و ساختمان معین کوثر است.

این پروژه در چند ماه اول شروع فعالیت روند خوبی داشت اما پس از آن دیگر خبری از فعالیت آنچنانی نبود و صدای برخی از کاسبان شهر خرم‌آباد که با پروژه در بحث مواد غذایی(برای کارگران) و مصالح ساختمانی همکاری می‌کردند بلند شد.

مسئولان نیز در بحث قرارداد سخنانی را رسانه‌ای می‌کردند اما هیچ اتفاق خاصی در قرارداد پروژه رخ نداد و همچنان شرایط همانی است که از اول بود و اعتراض‌ها راه به جایی نبرده است.

علی ماکنعلی، عضو شورای شهر خرم‌آباد درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: شهروندان انتظار بیشتری از پروژه برج‌های دوقلو داشتند اما چند صباحی پس از شروع، روند لاک‌پشتی استارت خورد و سبب ناامیدی و بدبینی مردم به شورای شهر و شهرداری شده است.

وی با بیان اینکه از قرارداد پروژه راضی نیستم و آن را ظالمانه می‌دانم، تاکید کرد: نمی‌دانم بر چه اساسی و باتوجه به شرایط؛ سهم شهرداری ۲۵ درصد و سهم شرکت معین کوثر ۷۵ درصد تعیین شده است.

ماکنعلی با اشاره به اینکه قرار بوده پروژه سه ساله به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: شرکت معین کوثر کار را ۱۸ ماه بدون مجوز، آغاز کرده اما حالا که شهرداری مجوز ساخت را تمدید کرده، می‌گویند مجوز نداریم و همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ایم به‌نظر می‌رسد پیمانکار عزم و میلی برای تکمیل پروژه ندارد.

عضو شورای شهر پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اذعان کرد: با توجه به شرایط، سرنوشت این پروژه مشخص نیست و از شهردار می‌خواهیم با تشکیل کارگروهی تخصصی و فنی موضوع را پیگیری و به نتیجه برساند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman