رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک خبر داد:

راه‌اندازی سامانه قیمت‌گذاری املاک در اراک

راه‌اندازی سامانه قیمت‌گذاری املاک در اراک
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۹ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۷

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: مقدمات راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری قیمت‌گذاری منطقه‌ای املاک اراک با هدف تعیین قیمت کارشناسی و جلوگیری از قیمت‌های نامتعارف املاک فراهم شده و این کلانشهر در نیمه دوم سال صاحب نظام کنترلی در این بخش می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، «بهروز عسگری» در ادامه افزود: این سامانه با مشارکت برنامه نویسان رایانه‌ای درحال تدوین است و استفاده از آن نظم و اشراف بر حوزه معاملات مسکن را فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: متقاضیان خرید و اجاره مسکن در اراک از این پس به‌جای استفاده از سامانه دیوارمی‌توانند وارد سامانه مذکور شوند و از قیمت‌های واقعی کارشناسی شده منطقه‌ای مسکن مطلع شوند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: برای تکمیل این سامانه نرم افزاری، از گزارش میدانی با همکاری کارشناسان مسکن و مردم درحال انجام است تا با تعیین قیمت واقعی از سودجویی‌ها جلوگیری شود.

عسگری افزود: قیمت‌گذاری در املاک اراک اکنون دچار نوعی هرج و مرج است و برخی مالکان با بهره گیری از شرایط نوسانی بازار قیمت‌های نجومی را به خریداران و مستاجران اعلام می‌کنند.

وی اظهار داشت: قیمت‌گذاری املاک از حالت سنتی که در گذشته نظر مشاور املاک بود، خارج شده و افراد با استفاده از فضای مجازی قیمت‌های نجومی را برای املاک خود تعیین می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: تعادل بخشی به قیمت املاک نیازمند کمک جمعی و دستگاه‌های نظارتی است.

عسگری افزود: لازم است انبوه سازان و مشاوران املاک با راه‌اندازی این سامانه با اتحادیه همکاری کنند تا از جولان دلالان مسکن جلوگیری شود.

۲ هزار و ۵۰ مشاوره املاک در کلانشهر اراک فعال هستند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman