بحران مسکن در آمریکا تشدید شده است

بحران مسکن در آمریکا تشدید شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۷ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۷

شبکه ای بی سی نیوز در گزارشی از تشدید بحران مسکن در آمریکا خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، میلیون‌ها آمریکایی در شرایطی که بیکار شده اند و نمی‌توانند اجاره بهای مسکن خود را به موقع پرداخت کنند، با احتمال تخلیه اجباری محل سکونت شان مواجهند. این مسئله آمریکا را با بحران مسکن روبرو ساخته است.

گزارشگر ای بی سی در گزارشی می‌گوید: ترس فزاینده‌ای در میان میلیون‌ها آمریکایی وجود دارد از اینکه خانه خود را تا چند ماه دیگر از دست بدهند. این مادر آمریکایی که به تنهایی دختر هشت ساله اش را سرپرستی می‌کند، در آپارتمانی در لس آنجلس زندگی می‌کند. او که کارش را از دست داده است، از ماه مارس قادر نبوده است اجاره مسکن خود را تامین کند.

او می‌گوید: «اگر کاری صورت نگیرد و اوضاع به همین منوال رها شود، بیشتر افراد با تخلیه اجباری روبرو می‌شوند.»

با توجه به اینکه ۳۰ میلیون آمریکایی به علت کووید-۱۹ بیکار شده اند، تعداد کسانی که امکان پرداخت هزینه مسکن خود را ندارند، رو به افزایش است. ۲۷ درصد آمریکایی‌ها ماه گذشته نتوانستند اجاره بهای مسکن خود را پرداخت کنند.

جاناتان میلر کارشناس مسکن می‌گوید: مستاجران در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، عمدتا به علت بیکاری، آسیب پذیرتر از مالکان هستند.

نیویورک و چند ایالت دیگر در جنوب آمریکا از جمله مناطقی هستند که ۳۰ درصد مستاجران در آن‌ها در ماه ژوئیه امکان پرداخت اجاره بهای مسکن خود را نداشتند.

این بحرانی است که قانونگذاران آمریکا می‌توانستند آن را به تعویق بیندازند. طرحی درباره حمایت از مستاجران وجود دارد، اما اعتبار این طرح دو هفته پیش به سر رسید و بحث‌های فعلی بر سر حمایت از افراد آسیب دیده در همه گیری کرونا هم در کشمکش بین کاخ سفید و دموکرات‌های کنگره، بی نتیجه مانده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته حکم اجرایی را امضا کرد که به زعم او به حمایت بیشتر از افراد آسیب دیده می‌انجامد، اما در این حکم برای مهلت تخلیه اجباری تدبیری اندیشیده نشده است.

در حالیکه بیشتر افراد آسیب پذیر امیدوارند کنگره طرح کمکی را تصویب کند، برخی ایالت‌ها طرح‌های محلی را به تدریج به اجرا گذاشته اند و تا کنون میلیون‌ها آمریکایی نیازمند دریافت این کمک‌ها هستند.

تحلیل بازار

برچسب ها:

بحران مسکن ،آمریکا 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman