برگزاری وبینار «نگاهی به آینده مهندسی عمران در ایران»

برگزاری وبینار «نگاهی به آینده مهندسی عمران در ایران»
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۴ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۶

انجمن علمی دانشجویی مهنسی عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس با همکاری انجمن مهندسی زلزله ایران وبینار «نگاهی به آینده مهندسی عمران در ایران و بررسی امکان‌های کارآفرینی» را برگزار می‌کند.

به گزارش اخبار ساختمان، مهندسی عمران ازجمله مشاغلی است که هدف آن کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هر چیزی که به آبادی یک کشور بازمی‌گردد مانند سد، فرودگاه، جاده، راه‌آهن، برج، تونل، دکل‌های مخابراتی، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه، سیل و آتش و نیروگاه‌های برق و مصالح سبک، ارزان و باکیفیت مناسب برای ساخت‌وساز، در حیطه کار مهندس عمران قرار می‌گیرد. برای آغاز تمامی پروژه‌های عمرانی به یک مهندس کارآمد عمران نیاز داریم تا علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. چون اقتصادی بودن یک اصل در مهندسی عمران است.

بازار کار رشته عمران امروزه مانند رشته‌های مهندسی دیگر به رونق گذشته نیست، برخلاف این موضوع که تحصیل در رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های کشور، نسبت به گذشته بسیار راحت‌تر شده است. همان‌طور که می‌دانیم هدف این رشته آموزش و تربیت نیروهای متخصص ای است که در سازندگی کشور نقش مؤثری را دارند.

وبینار نگاهی به آینده مهندسی عمران در ایران و بررسی امکان‌های کارآفرینی، با سخنرانی دکتر علی کمک پناه (عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی عمران و محیط‌زیست دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیئت مؤسس و هیئت‌مدیره انجمن زلزله ایران) روز شنبه یکم شهریور ماه ساعت ۱۶، به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس tmuBulletin@ مراجعه کنند. شرکت برای عموم علاقه‌مندان با ارسال نام و نام خانوادگی و شغل/حرفه، به ایمیل tmucivil@gmail.com آزاد است.

همچنین اطلاعات مربوط به چگونگی شرکت در وبینار از طریق همین ایمیل به ثبت‌نام‌شدگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 



ایسنا


برچسب ها:

مهندسی عمران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman