معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان خبر داد:

حمایت از سرمایه‌گذاران در بافت‌ فرسوده

حمایت از سرمایه‌گذاران در بافت‌ فرسوده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۲ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۵

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده اصفهان از حمایت‌های دولت و شهرداری بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، سید احمد حسینی‌نیا در ارتباط با اقدام ملی مسکن اظهار داشت: از سنوات قبل در خصوص مسکن طرح‌های متعددی بوده است و در این دوره از دولت بنا بر این شد که برای اقدام ملی مسکن برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای مسکن ملی در دو سطح، کلانشهرها و مباحثی است که در آنها وجود دارد و در قالب بافت‌های فرسوده و دیگری در شهرهایی با جمعیت میانی و کمتر، در جهت توسعه کمی و کیفی موضوع، بحث توسعه ساخت‌وساز در شهرک‌های اقماری و شهرک‌های جدید دنبال می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در ارتباط با مراحل اقدام ملی مسکن در اصفهان بیان کرد: در اصفهان ثبت‌نام آن انجام شده و ظرفیت‌هایی که تعریف شده بود پیگیری شد و در حوزه ما و شهرداری‌ها، این اقدام بیشتر در بافت فرسوده دنبال می‌شود.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در درون بافت‌های فرسوده اقدام کنند هم از بسته‌های حمایتی دولت و هم از بسته‌های تشویقی و تخفیف شهرداری برخوردار خواهند بود.

حسینی‌نیا با اشاره به نحوه ثبت‌نام متقاضیان در این طرح عنوان کرد: سازوکار این طرح چون در تعریف اقدام ملی مسکن با اداره کل راه و شهرسازی است، مسئولیت ثبت‌نام با این اداره است و ما در شهرداری به عنوان همکار و توسعه‌گران در خدمت عزیزان هستیم که اقداماتی در درون بافت به عنوان توسعه درون‌زا اتفاق بیفتد و این با همکاری دوجانبه‌ بین اداره‌کل راه و شهرسازی و شهرداری‌ها و نیز قسمتی با استانداری است.

وی با بیان اینکه همیشه به مسکن به عنوان کالا نگاه می‌شود درحالی که نباید این‌گونه باشد، گفت: موضوع مسکن یک نیاز است که باید در مجموعه سیاست‌ها چه در نهاد‌های دولتی چه در نهادهای عمومی به عنوان یک رفع مسئله و مشکل به آن پرداخته شود و اگر نگاه کالایی به این موضوع داشته باشیم متاسفانه درگیر مسائل تورمی و اصطلاحا نگاه رانتی خواهیم شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: مسئله زمین و مسکن یکی از مسائل مهمی است که با بحث اقتصاد سیاسی فضا مرتبط است و بنابراین به اعتقاد من موضوع مسکن باید از نگاه کالایی خارج شود.

تسنیم

برچسب ها:

بافت فرسوده ،اصفهان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman