رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک مطرح کرد:

مردم برای خرید مسکن در اراک صبر کنند

مردم برای خرید مسکن در اراک صبر کنند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۳ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۵

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: مردم برای خرید خانه و زمین در کلانشهر اراک صبر کنند زیرا قیمت‌ها در بازار خرید و فروش حبابی است و به زودی شکسته خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، بهروز عسگری در ادامه افزود: قیمت‌های کنونی در کلانشهر اراک واقعی نیست و افسار گسیختگی آن به عرضه کنندگان و خریداران آسیب وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی به سبب صعودی شدن قیمت ارز به وجود آمده است اما این مهم نمی‌تواند مبنا و دلیلی برای افزایش نامتعارف قیمت ملک باشد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: معامله برای ساخت و ساز املاک در کلانشهر اراک به صورت چکی انجام می‌شود و درحقیقت مبلغی وجود ندارد که این مهم نشان دهنده حباب قیمت است که با صبوری مردم به زودی شاهد سقوط قیمت خواهیم بود.

عسگری افزود: اتحادیه مشاورین املاک مخالف قیمت‌های توافقی برخی مشاوران املاک با خریدار و فروشنده است و به جد با خاطیان برخورد می‌کند.

وی اظهار داشت: اکنون قیمت ملک تجاری و مسکونی در کلانشهر اراک یکسان است و می طلبد سیاستگذاران با ادامه برنامه مسکن مهر عرضه را افزایش دهند تا از صعودی شدن قیمت مسکن جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: ندادن تراکم و مسدود کردن اطراف شهر برای ساخت و ساز دو علت اصلی افزایش قیمت ملک در کلانشهر اراک است در صورتی که با واگذاری زمین به انبوه سازان و تعاونی‌های مسکن، می توان این حباب را در شرایط بد اقتصادی شکست و به خانه دار شدن مردم کمک جدی کرد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: اداره راه و شهرسازی و شهرداری اراک با اجرای سیاست‌های مدون و برنامه‌ریزی شده می‌توانند نقش موثری در کاهش قیمت‌ها داشته باشند.

عسگری افزود: بلاتکلیفی طرح ۵۵ متری اراک و اختصاص زمین‌های زیاد در اطراف کلانشهر اراک به فضای سبز، دست انبوه سازان در ایجاد عرضه مسکن را بسته و موجب شده تا قیمت‌ها نجومی شود.

۲ هزار و ۵۰ مشاوره املاک در کلانشهر اراک فعال هستند.

ایرنا

برچسب ها:

قیمت مسکن ،اراک 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman