رییس کل دادگستری استان اردبیل خبر داد:

تشدید نظارت برتخلفات ساختمانی در اردبیل

تشدید نظارت برتخلفات ساختمانی در اردبیل
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۵ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۲

رییس کل دادگستری استان اردبیل از رصد و تشدید نظارت بر ساخت و سازها و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات ساختماتی در این استان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، ناصر عتباتی در نشست تخصصی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اردبیل و سرعین اظهارداشت: دبیرخانه متمرکز کمیسیون ماده ۱۰۰ و ارجاع مکانیزه پرونده‌ها به شعب بدون دخالت عامل انسانی راه‌اندازی شده که ضمن متمرکز شدن امور تسهیل ، خدمت‌رسانی به مردم تسریع می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد کمیسیون‌های بدوی، تجدیدنظر و اجرای احکام ماده ۱۰۰ شهرداری گفت: حقوق عامه به عنوان یکی از قوانین مهم، مورد تاکید رییس قوه قضاییه بوده و دستگاه‌ قضایی استان نیز در راستای دفاع از حقوق عامه به صورت جدی پیگیر این موضوع بوده و با موارد تخلف به شدت برخورد می‌کند.

عتباتی به بحث خدمات شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز شهری که بسترساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و خدشه‌دار شدن سیمای شهری می‌شود، پرداخت و گفت: نظارت مستمر، دقیق و انجام امورات به صورت قانونی و دقیق در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ از عوامل اصلی پیشگیری از ساخت سازهای غیرمجاز و تخلفات ساختمانی است.

او اظهارداشت: سهل انگاری در مقابله با پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز از سوی دستگاه اجرایی که موجب بی‌توجهی و لوس شدن قوانین و مقررات مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ شود، تخلف محسوب شده و با متخلفین طبق قانون برخورد می‌شود.

فعال‌تر کردن پلیس ساختمان و اجراییات شهرداری به منظور پیشگیری از ساخت ‌وسازهای غیرمجاز و تخلفات شهری، نظارت مستمر و جدی نظام مهندسی بر روند ساخت و سازها و اهتمام به اجرایی کردن احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ از دیگر تاکیدات رییس کل دادگستری استان بود.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman