شهردار سنندج هشدار داد:

پلمب بناهای غیرمجاز در حال احداث

پلمب بناهای غیرمجاز در حال احداث
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۴ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۱

شهردار سنندج گفت: در راستای پیشگیری از احداث بناهای غیرمجاز در سطح شهر و با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی، بناهای تجاری و مسکونی غیر مجاز در حال احداث پلمپ و در صورت فک پلمپ و ادامه فعالیت، مالکان این بناها به مراجع قضایی معرفی می شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، حشمت اله صیدی اظهار کرد: ساخت و ساز غیرمجاز یکی از مهمترین چالش‌های شهرداری‌ها در سراسر کشور است که متاسفانه وجود خلاء قانونی باعث شده که شاهد احداث بناهایی در سطح شهر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: احداث اینگونه واحدها به دلیل عدم رعایت قوانین فنی و شهرسازی از استحکام کافی برخوردار نیستند.

صیدی بیان کرد: عدم صدور مجوز ساخت برای زمین‌های قولنامه‌ای یکی از دلایل ساخت و ساز غیر مجاز بود که در این دوره و با پیگیری‌های لازم، شرایط صدور مجوز ساخت برای این زمین‌ها در راستای کاهش ساخت و ساز غیرمجاز بویژه در نواحی منفصل شهری فراهم شد.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات این شهرداری در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر توقیف ماشین آلات عمرانی در حین احداث بنای غیر مجاز بود که از ابتدای امسال 15 دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

صیدی عنوان کرد: احداث بنای غیرمجاز در قانون تخلف است و شهرداری در برخورد با احداث بناهای غیر مجاز اقدام به تشکیل پرونده و ارجاع آن به کمیسیون ماده صد می‌نماید که متاسفانه تا زمان صدور حکم شهرداری نمی‌توانست از ادامه فعالیت بناهای غیر مجاز ممانعت بعمل آورد.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی و در راستای پیشگیری از ادامه احداث بناهای غیرمجاز، منبعد تمامی بناهای مسکونی و تجاری که بصورت غیرمجاز در حال احداث باشند پلمپ می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا کنون 11 بنای مسکونی به دلیل تخلف در نقاط مختلف سطح شهر پلمپ شده است، گفت: پرونده این بناهای غیر مجاز به کمیسیون ماده صد ارجاع و در صورت ادامه فعالیت به دلیل ارتکاب جرم ناشی از فک پلمپ نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

شهردار سنندج از شهروندان درخواست نمود: به افراد دلال و سود جو اعتماد نکنند، چرا که قطعا این شهرداری با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد قاطع خواهد نمود.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman