وعده های که خیال عملی شدن ندارند؛

وضعیت نابسامان ساکنین مسکن مهر اردبیل

وضعیت نابسامان ساکنین مسکن مهر اردبیل
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۰ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۰

علی‌رغم وعده مسئولین در ارتباط با اتمام پرونده مسکن مهر در استان همچنان برخی از پروژه‌ها در استان به دلیل مشکلات قضائی و سوء مدیریت پیمانکاران ناتمام مانده است.
به گزارش اخبار ساختمان، همزمان با احداث آپارتمان‌های مسکن مهر و وعده خانه‌دار شدن با آورده پایین خریداران، بسیاری از اجاره‌نشین‌ها و اقشار کم‌درآمد استان با رویای خانه‌دار شدن وارد این پروژه شدند، اما چندین سال است که این طرح با مشکلات مختلف روبه‌رو شده و هر بار وعده جدیدی به خریداران مسکن مهر استان داده می‌شود.

طبق گفته خریداران و البته ساکن فعلی شهرک‌ها بعد از گذشت چندین سال هنوز شهرک‌ها از امکانات اولیه برخوردار نیست و مشکل‌های زیادی سر راه ساکنان وجود دارد و در برخی موارد متاسفانه تکلیف مبالغ اقساط مالکین مشخص نشده که این موضوع عاملی در بروز مشکلات شده است.

در سال‌های گذشته با پیگیری مستمر موضوع و مطرح کردن دغدغه‌های مردم، این معضل‌ها را به گوش مسئولین استانی رساندیم اما هنوز هم اهالی این منطقه با مشکل‌هایی همچون نبود پارکینگ، فضای سبز، نداشتن تیر چراغ برق کافی، مکان‌های ورزشی و تفریحی، محوطه‌سازی کوچه و خیابان‌های خاکی مواجه و از شرایط موجود ناراضی و گلایه‌مندند.

در حالی که وعده مسئولین در ارتباط با اتمام پرونده مسکن مهر استان اردبیل تا پایان سال داده شده اما همچنان برخی از پروژه‌ها در استان به دلیل مشکل‌های قضائی و سوء مدیریت پیمانکاران ناتمام مانده و پروژه‌ای که از مدت‌ها پیش آغاز شده همچنان بوی بی‌مهری به خود گرفته و به یک پرونده‌ با سرنوشت نامشخص تبدیل شده است و در نتیجه ساکنین این شهرک‌ها به هیچ عنوان در استان اردبیل این پرونده را تمام شده نمی‌دانند.

مسکن مهری که در استان اردبیل لقب "مسکن بی‌مهر" گرفته است مردم را با بسیاری از مشکل‌ها بلاتکلیف و سردرگم کرده است و مردم انتظار دارند که مسئولین این پروژه‌های ناقص را به حال خود رها نکنند و بر این باورند که بهتر بود به جای اجرای طرح دیگر نخست مشکل مسکن مهر به صورت کامل برطرف می‌شد و هزینه و وقت اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد نیز هدر نمی‌شد.

واحدهای مسکونی ما بعد از 10 سال هنوز آسانسور ندارد

معصومه علی‌اکبری در این باره اظهار داشت: ما نزدیک به 10 سال است که در مسکن مهر سکونت داریم در حالی که تاکنون آسانسور آن نصب نشده، انشعابات راه پله‌ها به همان وضع مانده ، لامپ سیار نصب کرده‌ایم،راه پله‌هایمان نیز نرده ندارند و از همان اول دیوارهای خانه ترک برداشته بود در حالی که متأسفانه پیمانکار و متولی که مسئولیت قبول کند پیدا نشد و ما با کم‌ترین امنیت در این واحدها به سر می‌بریم و آسانسورهایی که به همان شکل رها شده‌اند یک تهدید برای سلامتی فرزندان ما هستند.

وی با اشاره به این که ابتدای کوچه ما در طی ده سال هنوز هم خاکی است بیان کرد: متأسفانه هر روز خانه‌های ما پر از گرد و خاک تردد خودروها می‌شود و در حال حاضر شرایط بسیار سختی برای زندگی داریم اما به خاطر حفظ آبرو و فرار از اجاره‌نشینی تن به زندگی در این شرایط داده‌ایم در حالی که وضعیت این خانه‌ها به هیچ عنوان برای زندگی مناسب نیست.

علی‌اکبری تصریح کرد: از مسئولین انتظار داریم به مشکل‌های واحدهای مسکن مهر استان به طور کامل رسیدگی کنند و هر کسی که مقصر است و تخلف کرده با آن برخورد کنند تا ما بتوانیم با امنیت و آرامش زندگی کنیم.

سرنوشت خانه‌دار شدن ما مشخص نیست!

یکی دیگر از اهالی مسکن مهر شهرک اندیشه اردبیل نیز اظهار داشت: متأسفانه در طول یک سال گذشته به دلیل فرار مدیرعامل؛ پروژه ما نیمه‌کاره رها شده و هر واحد به چندین نفر فروخته شده است.

م.م گفت: از این همه بی‌مهری خسته شدیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر واحدهای ما تعیین تکلیف شود و ما به خانه‌هایمان برویم البته اگر خانه‌ای به ما بدهند چرا که فروش مال غیر در این واحدها انجام یافته و علی‌رغم این که هزینه واحدها را به طور کامل پرداخت کردیم اما معلوم نیست سرنوشت ما چه می‌شود.

وی ادامه داد: از مسئولین انتظار داریم پرونده‌های مسکن مهر را بعد از تعیین تکلیف کردن و مشخص کردن وضعیت همه اهالی ببندند و بستن پرونده‌ها به این معنی نباشد که واحدهای ما به همین شکل باقی بماند که البته در این زمینه دستگاه قضائی ورود پیدا کرده است و مراحل قضائی آن در حال اجرا است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد و حق هیچ کسی ضایع نشود.

پروژه‌های تحویلی به شکل کامل به متقاضیان تحویل داده می‌شود

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در ارتباط با پروژه‌های مسکن مهر اردبیل اظهار داشت: اتمام طرح‌های ناتمام مسکن مهر استان برای امسال در دستور کار است و با تحویل 650 واحد از مسکن مهر این پرونده در استان بسته می‌شود.

وی با اشاره به این که 317 واحد از مسکن مهر استان جزو مساکن معارض‌دار است که در حیطه اداره تعاون قرار دارد بیان کرد: امیدواریم با ورود دستگاه قضائی هر چه سریع‌تر مشکل‌های این واحدها نیز برطرف شود و پیمانکاران همکاری‌های لازم در ارتباط با اتمام این پروژه را داشته باشند.

حیدری تصریح کرد: پروژه‌های افتتاح شده به شکل کامل و با بهره‌مندی از خدمات عمومی شامل آبرسانی، گازرسانی، برق‌رسانی و آسفالت محوطه به متقاضیان تحویل داده شده و مابقی نیز پس از رفع نواقص و ایرادهای باقیمانده تحویل متقاضیان می‌شود.

وی افزود: به‌غیر از شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد در سایر شهرستان‌ها تمامی واحدهای مسکونی مهر تحویل شده که با اتمام واحدهای نیمه‌تمام این پروژه به اتمام می‌رسد و تنها در شهرک میراشرف و شرکت تعاونی مسکن‌مهر مشگین‌شهر 317 واحد عارضه‌دار باقیمانده است که با تحویل آنها مسکن مهر استان به اتمام خواهد رسید.

اداره تعاون اردبیل باید تکلیف 296 واحد را مشخص کند

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز در جلسه شورای مسکن جز 296 واحد معارض‌دار بقیه واحدها را آماده واگذاری عنوان کرد و گفت: به غیر از این واحدها که مربوط به اداره تعاون است 41 هزار و 82 واحد به متقاضیان تحویل داده می‌شود و اداره کل تعاون باید 296 واحد را که در شهرستان‌های استان پراکنده هستند طبق برنامه‌ریزی تعیین تکلیف کند.

پرونده 65 واحد مسکونی مهر اردبیل در حال بررسی است

در ارتباط با مشکل‌ نیمه‌کاره ماندن پروژه تعاونی بنیاد توسعه سید عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار داشت: در ارتباط با 65 واحد مسکونی واحدی که در اردبیل به خریداران واگذار شده پرونده تشکیل شده و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص اراضی و مسکن واگذار شده جلسه‌ای در دادسرای اردبیل با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد که مسئولان مربوطه باید اطلاع‌رسانی جامعی از نقل و انتقال املاک؛ اراضی و آپارتمان‌ها و واحدهای مسکونی ارائه دهند و در صورت تغییر واگذاری اراضی شرکت‌های تعاونی نظارت شفافی داشته باشند.

در حالی که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در هفتم اردیبهشت امسال در سفر خود به اردبیل وعده داد تا پایان سال جشن اختتامیه مسکن مهر در استان اردبیل جشن گرفته می‌شود اما با وجود پروژه‌های نیمه‌تمام و مشکل‌های زیرساختی واحدها نمی‌توان با قطعیت گفت که تا پایان سال این وعده با به سرانجام رسیدن کل پروژه‌های استان عملی شود یا نه؟

این طور که مشخص است مردم از مسئولین انتظار دارند تا این پروژه را طبق وعده‌های خود کامل کنند و بستن پرونده مسکن مهر تا پایان سال به این معنی نباشد که به‌جای مسئولیت‌پذیری شانه خالی کنند بلکه بدون تعلل و برنامه‌ریزی‌های اساسی به تخلف‌ها رسیدگی و این پرونده با حل تمامی مشکل‌ها به سرانجام برسد.

تسنیم

برچسب ها:

مسکن مهر ،اردبیل 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman