مدیرعامل شرکت عمران پرند خبر داد؛

افتتاح 1300 واحد مسکن ملی در پرند

افتتاح 1300 واحد مسکن ملی در پرند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۰

مدیرعامل شرکت عمران پرند از افتتاح ۱۳۰۰ واحد طرح ملی مسکن طی روزهای آینده با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محسن وطن خواهی در نشست خبری به جدیدترین وضعیت پروژه های مسکن مهر شهر پرند اشاره کرد و افزود: 95700 واحد آمار کلی مسکن مهر است که از این تعداد 5000 واحد با توجه به پیشرفت نامناسب به طرح ملی مسکن تبدیل شد.

وی ادامه داد: در روزهای آینده حدود 1300 واحد از طرح ملی مسکن (فاز 4 و 6 طرح مسکن مهر) با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: حدود 2700 واحد دیگر مشکلات حقوقی دارند که معمولا تعاونی های دوجانبه هستند و هم اکنون در دست اقدامات قضایی است. از 87 هزار واحد باقیمانده 77 هزار واحد تکمیل و افتتاح شده است. باقیمانده حدود 10700 واحد است که بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی تا پایان آبان ماه امسال بخش عمده این واحدها تکمیل می شود.

مدیرعامل شرکت عمران پرند با یادآوری این که شرکت های عمران در محوطه سازی و آماده سازی واحدهای مسکن مهر اقدام کند، گفت: بر اساس بودجه سال 99 می توانیم از منابع داخلی در ساخت ساختمان استفاده کنیم.

وطن خواهی با اشاره به این که به نیابت از مردم پروژه های مسکن مهر را تکمیل می کنیم، اضافه کرد: پس از تکمیل و تحویل واحدها، مردم باید باقمیانده آورده را بازپرداخت کنند. در این راستا حدود 600 میلیارد تومان از منابع داخلی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر اختصاص یافته که تاکنون دوسوم (حدود 400 میلیارد تومان) این مبلغ تخصیص یافته است.

وی از دستور وزیر راه به بانک مسکن برای پرداخت 350 میلیارد تومان با نرخ سود 18 درصد خبر داد و گفت: شهر جدید پرند یکی از بزرگ ترین مجموعه های طرح ملی مسکن را اجرا می کند. از 25 هزار واحد سهمیه پرند، 3600 واحد توسط بنیاد تعاون در دست اقدام است. 3600 هزار واحد دیگر نیز دیگر در دست ساخت بوده که آماده سازی آن 85 درصد و ساخت 10 درصد است.

وی از ثبت نام 33 هزار نفر برای طرح ملی مسکن خبر داد و با بیان این که ظرفیت ما 20 هزار نفر است، افزود: 16 هزار نفر تایید اولیه شده اند که از این تعداد 800 تا 100 نفر واریزی حدود 26 میلیارد تومان داشته اند.

وی با بیان این که متقاضیان با یک یا دو میلیون تومان ثبت نام را انجام دهند، اظهار کرد: یک مهلت قانونی برای واریز 47 میلیون تومان (در مرحله اول) به متقاضیان داده می شود و در صورت عدم واریزی، متقاضان غیرموثر از طرح ملی مسکن حذف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران پرند درباره قیمت تمام شده واحدهای طرح ملی مسکن، گفت: قیمت این واحدها 2.5 تا 3.5 میلیون تومان است و در این راستا با 13 پیمانکار در حال مذاکره هستیم تا با همین قیمت واحدها را بسازیم. در زمان حاضر واحدهای شخصی ساز از هشت تا 11 میلیون تومان به ازای هر مترمربع خرید و فروش می شود.

وطن خواهی با بیان این قیمت هر مترمربع زمین در پرند حدود 6میلیون تومان است، اضافه کرد: یکی از ابزارهای وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت ها، زمین است که آنرا با حداقل قیمت در طرح ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman