معاون دادگستری استان یزد تشریح کرد:

با دلالان زمین و مسکن برخورد خواهد شد

با دلالان زمین و مسکن برخورد خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۸ | ۱۳۹۹/۰۵/۱۴

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از بازپس‌گیری اموال به ناحق تحصیل شده از دلالان زمین و مسکن در استان یزد خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدحسین رحیمی زاده در ادامه افزود: یکی از گام‌های مهم طرح برخورد با دلالان زمین و مسکن، شناسایی و بازپس‌گیری اموال به ناحق تحصیل شده سودجویان و دلالان زمین و مسکن که مرتکب اعمال خلاف قانون شده‌اند، خواهد بود.

وی از برگزاری دو کمیته فنی برای بررسی دقیق زوایای اجرای این طرح خبر داد و بیان کرد: با حضور تعدادی از مسئولان مرتبط، کارشناسان، صاحب نظران، حقوقدانان و افرادی از اتحادیه و صنف مشاورین املاک، دو کمیته فنی تشکیل و نظرات و پیشنهادات جمع بندی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد عنوان کرد: قرار است سامانه‌ای طراحی شود تا اطلاعات لازم در آن بارگزاری شود و قیمت‌های پیشنهادی که بر اساس نظر کارشناسان تعیین شده، در سامانه درج شود.

وی، بر پلمب بنگاه‌های املاک غیرمجاز تأکید کرد و اظهار داشت: اتحادیه املاک باید هرچه سریع‌تر به اعلام لیست بنگاه‌های املاک مجاز و فراخوان برای اخذ مجوز املاک غیرمجاز، پس از احراز صلاحیت عمومی آنها اقدام کند و بعد از آن در صورت عدم اخذ مجوز، نسبت به پلمب بنگاه‌های غیر مجاز اقدام نمایند.

رحیمی زاده تصریح کرد: اصل برخورد با بنگاه املاک غیر مجاز، وظیفه صنف و اتحادیه است اما به لحاظ عدم برخورد و عدم نظارت صحیح، دستگاه قضائی از حیث احیای حقوق عامه ورود می‌کند.

مهر

برچسب ها:

دلالان مسکن ،یزد 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman