سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

لزوم ارائه تسهیلات ارزان در حوزه مسکن

لزوم ارائه تسهیلات ارزان در حوزه مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۶ | ۱۳۹۹/۰۵/۱۳

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی مکلف هستند منابع واگذاری تسهیلات ارزان قیمت را برای مستاجران، تامین و منابع لازم را نیز فراهم کند.
به گزارش اخبار ساختمان، سید البرز حسینی درباره جلسه کمیسیون عمران افزود: در جلسه امروز موضوع فصل پنجم طرح جهش تولید در مسکن و شرایط اجاره بها با حضور همکاران وزارت راه و شهرسازی و نماینده بانک‌ها بحث و بررسی شد.

وی گفت: طبق ماده ۱۷ این طرح، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی مکلف هستند تسهیلات ارزان قیمت را برای مستاجران، تامین و منابع لازم را نیز فراهم کند.

نماینده خدابنده ادامه داد: سه تبصره برای این ماده در نظر گرفته شده است. نخست اینکه چه شرایطی باید در نظر گرفته شود؛ ‌دوم مدت تسهیلات و سوم مکلف بودن وزارت راه و شهرسازی برای تدوین آیین نامه نرخ تولید است.

سخنگوی کمیسیون عمران به شرایط مستاجران برای استفاده از تسهیلات اشاره کرد و اظهارداشت: نحوه اجاره دادن که بر اساس کد رهگیری در اجاره نامه قید شده برای اعطای تسهیلات در نظر گرفته شده است.

حسینی درباره جزئیات مالیات در نقل و انتقالات واحدهای مسکونی و تبصره‌های آن نیز گفت: با همکاری کمیسیون اقتصادی و کمیسیون عمران مجلس، این طرحی در حال بررسی و کار کارشناسی است. البته برای اخذ مالیات، نوع نقل و انتقالی که واحد مسکونی در سامانه املاک و مستغلات ثبت می کند در نظر گرفته شده است.

وی با ابراز امیدواری برای به ثمر رسیدن این طرح تصرح کرد: قرار شد پس از کارشناسی مناسب قدم‌های خوبی در این باره برداشته شود. زیرا اگر کار کارشناسی صورت نگرید، ممکن است سرمایه‌ها از بخش مسکن به حوزه‌های دیگر برود.

حسینی خاطرنشان کرد: معتقدیم تغییرات در حوزه مسکن باید به نحوی باشد که سبب حمایت از اقشار کم درآمد کشور شده و از سوداگری در اجاره بها جلوگیری کند. این طرح با همفکری دو کمیسیون عمران و اقتصاد در حال انجام است تا پس از نهایی شدن کلیات و چکش کاری در کمیسیون، تبدیل به قانون شده و اجرایی شود.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman