مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین مطرح کرد:

افزایش سوانح ساختمانی در استان قزوین

افزایش سوانح ساختمانی در استان قزوین
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۳ | ۱۳۹۹/۰۵/۱۲

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در سال‌های اخیر سوانح مرتبط با صنعت ساختمان در سطح استان گسترش چشمگیری داشته است، یکی از مواردی که در استان با آن روبه‌رو هستیم نشست و تخریب ساختمان‌ها است.
به گزارش اخبار ساختمان، قدرت‌الله مهدیخانی در حاشیه بازدید از صحنه آواربرداری از یک ساختمان مسکونی تخریب‌شده در روستای حسن‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان البرز، تصریح کرد: علاوه بر بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان متأسفانه بی‌توجهی و عدول از قوانین موجود در حوزه صنعت، ساختمان، کشاورزی و عرصه‌های گوناگون فعالیت بشر، سوانح و حوادثی با منشأ انسان‌ساخت رخ می‌دهند که در بسیاری از موارد، دامنه و وسعت خسارات و تلفات ناشی از آن‌ها از بلایای طبیعی گسترده‌تر خواهد بود.

وی افزود: در سال‌های اخیر سوانح مرتبط با صنعت ساختمان در سطح استان گسترش چشمگیری داشته است، یکی از مواردی که در استان با آن روبه‌رو هستیم نشست و تخریب ساختمان‌ها است، ساخت‌وسازهای غیراصولی و غیرمهندسی به‌ویژه در بافت‌های فرسوده و قدیمی شهرها، موجب نشست تعداد زیادی از ساختمان‌ها و گاهی تخریب آن‌ها می‌شود.

بنابراعلام روابط عمومی استانداری قزوین، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: تغییر کاربری و دست‌کاری برخی سازه‌ها نیز باعث رخ دادن سوانح دل‌خراشی می‌شود، تخریب این واحد مسکونی در روستای حسن‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان البرز که عصر دیروز (۱۱ مرداد) به علت ایجاد اضافه‌بار بر روی ساختمان، عدم رعایت اصول مهندسی و نکات ایمنی رخ‌داده نیز نمونه‌ای از این دست‌کاری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی ازجمله آتش‌نشانی الوند، اورژانس، نیروی انتظامی و هلال‌احمر در این صحنه حضور پیدا کردند، این سانحه متأسفانه یک کشته و دو مصدوم برجای گذاشت و موجب تخریب صد در صد یک واحد ساختمان مسکونی شد.

مهدیخانی بیان کرد: در صورت هرگونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری بناها و سازه‌ها، باید نظر تخصصی کارشناسان مربوطه اخذ و تمامی اصول ایمنی لحاظ شود تا شاهد تکرار چنین حوادث دل‌خراشی نباشیم.

ایسنا

برچسب ها:

سوانح ساختمانی ،قزوین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman