ساختمان‌های بلندمرتبه مشهد زیر ذره بین

ساختمان‌های بلندمرتبه مشهد زیر ذره بین
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۷ | ۱۳۹۹/۰۵/۱۲

با هدف کاهش حوادث در ساختمان‌های بلند مرتبه و برج‌های اداری، تجاری و مسکونی در حال احداث و الزام مالکان به رعایت نکات، بازرسی‌های ایمنی و آتش نشانی از این اماکن تشدید می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، قاضی شعبه ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حاشیه بازدید از تشدید بازرسی‌های ایمنی از ساختمان‌های بلندمرتبه شهر مشهدساختمانهای بلند مرتبه شهر مشهد گفت: با هدف حفظ حقوق عامه، این بازدیدها با در نظر گرفتن الزامات قانونی و جنبه پیشگیرانه از حریق و حوادث صورت می‌گیرد.

جوانبخت افزود: اگر در برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه در حال احداث و حتی پس از بهره برداری آسیبی به شهروندان وارد شود، مالکان و سازندگان طبق قانون باید پاسخگو باشند.

این قاضی گفت: کارگروه ویژه با حضور مسئولان و کارشناسان 15 سازمان و دستگاه اجرایی مرتبط به منظور "شناسایی و الزام به ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن" در دادستانی مشهد تشکیل شده و اعضای کارگروه در بالاترین سطح، ضمن بازدید از ساختمانهای بلند مرتبه و ارزیابی سطح ایمنی این اماکن، نواقص ایمنی و الزامات اجرایی و قانونی مد نظر آتش نشانی، حوزه قضایی، ظام مهندسی و شهرداری را به سازندگان ابلاغ و تا رفع کامل نواقص این اماکن را رصد می‌کنند.

یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این بازدید گفت: در بازدیدهای ایمنی و آتش‌نشانی از ساختمان‌های در حال احداث، موارد لازم از سوی آتش‌نشانی به سازندگان ارائه می‌شود تا در اسرع وقت این اشکالات رفع شوند و مشکلات ثانویه در آینده گریبانگیر مالکان و بهره برداران نشود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز گفت: این سازمان در برقراری ایمنی موضوعی در سطح شهرها، نخستین شهر کشور است که برنامه بازدیدهای پیشگیرانه ایمنی از برج ها و اماکن بلندمرتبه را آغاز کرده است.

آتشپاد دوم امیر عزیزی افزود: آتش‌نشانی در مراحل ساخت، دریافت عدم خلاف و بهره‌برداری در کنار افرادی که برای ایمن سازی ساختمان‌های خود اهتمام دارند خواهد بود و سازندگان می‌توانند سازمان آتش‌نشانی را به عنوان یک مشاور و ناظر تخصصی در نظر بگیرند.

صدا و سیما

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman