نقشه های دلالان مسکن برای گریز از مالیات

نقشه های دلالان مسکن برای گریز از مالیات
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۵ | ۱۳۹۹/۰۵/۱۱

۴۰۰۰ واحد مسکن مهر شهر پردیس در دست سرمایه گذاران، دلالان و محتکران مسکن است که این آمار به صورت نسبی و روزانه متغیر است.
به گزارش اخبار ساختمان، خانه های خالی که در چنگال دلالان و سودجویان مسکن محصور مانده است و چه بسا اجاره نشین هایی هستند که در شرایط اقتصادی کنونی وضع نابسامانی دارند و به دنبال خانه هایی ارزان تر برای اجاره هستند.

در فصل تابستان که زمان نقل و انتقال و جابجایی مستاجران برای اسکان مناسب و نزدیک به مدارس فرزندان و محل کار خود می باشند با قیمت های سرسام آور ودیعه و اجاره مسکن روبه رو می شوند.

خانه های خالی که دست محتکران است تا سود بیشتری به جیب بزنند و فشار تورم در شرایط کرونایی به دلیل نداشتن کسب و کار مناسب بیشتر بر اقشار ضعیف و آسیب پذیر در جامعه است.

سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهار داشت: 4000 واحد مسکن مهر شهر پردیس در دست سرمایه گذاران، دلالان و محتکران مسکن است که این آمار به صورت نسبی و روزانه متغیر است.

وی افزود: تمام اهداف و تلاش وزارت راه و شهرسازی در راستای رساندن مسکن به دست مصرف کننده واقعی است اما وجود دلالان و سرمایه گذاران باعث شده مسکن واقعی در اختیار نفرات دوم یا سومی که مصرف کننده واقعی نیستند قرار گیرد.

اجرای طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس یازدهم یکی از راه کارهای مناسب برای کوتاه کردن دست دلالان و شناسایی محتکران از بازار مسکن است.

‌هدایت بیان داشت‌: طرح مالیات بر خانه های خالی ابزاری مناسب و کاربردی برای مقابله با سرمایه گذاران و محتکران مسکن است؛ زیرا نگهداری خانه های خالی هزینه های جانبی را برای آن ها در بر دارد.

دلالان با اوج گرفتن بحث مالیات بیکار ننشسته و با قراردادهای صوری قانون را دور می زنند و ترفندهای زیادی به کار می برند تا از مالیات مشمول بر خانه‌های خالی معاف شوند.

یکی از ترفندهای دلالان یا محتکران مسکن که چندین واحد خالی در دست دارند روشن نگه داشتن لامپ های برق به صورت شبانه‌روز و باز کردن آب شیر حمام به مدت طولانی است که وانمود کنند واحد خالی نیست و قبض ماهیانه را پرداخت می کنند.

سید مهدی هدایت تصریح کرد: در برخورد با این ترفندها در شهرستان پردیس افرادی که خانه هایشان شرایط سکونت را دارد اما ساکن نمی شوند و یا کارت اقساط بانکی خود را دریافت نکرده اند مشمول جرایم بانکی از 4 درصد به 18 درصد خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پایان خاطرنشان کرد: 15 هزار واحد مسکن مهر تا پایان مردادماه امسال به متقاضیان تحویل داده می شود و با تحویل این واحدها کنترل و رصد بیشتری بر واحدهای خالی خواهیم داشت.

تسنیم

برچسب ها:

مالیات ،پردیس 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman