معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

مسکن ملی زیر قیمت بازار عرضه می شود

مسکن ملی زیر قیمت بازار عرضه می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۹ | ۱۳۹۹/۰۵/۱۱

در حالی میانگین قیمت مسکن در تهران طی تیر ۹۹ به مرز ۲۱ میلیون تومان نزدیک شده که معاون وزیر راه گفت: واحدهای طرح ملی مسکن پایین‌تر از قیمت کنونی بازار عرضه می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22گانه تهران 20 میلیون و 986 هزار تومان افزایش یافته است؛‌یعنی رشد حدود 10 درصدی.

روند افزایش قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر به دلیل نابسامانی اقتصادی و بر هم خوردن عرضه و تقاضا به واسطه عدم تولید مسکن به اندازه کافی طی هفت سال اخیر به صورت افزایش یافته است. البته وزیر راه و شهرسازی اعتقادی به تاثیر عرضه و تقاضا در بازار مسکن ندارد و معتقد است بازارهای ار و طلا روی این بخش موثر بوده است.

در شرایطی که هنوز پروسه پالایش متقاضیان طرح ملی مسکن به اتمام نرسیده و متقاضیان این طرح از حذف خود به دلایل مختلف خبر می‌دهند که معاون وزیر راه و شهرسازی از عرضه واحدهای مسکونی ملی با قیمتی کمتر از قیمت کنونی بازار به متقاضیان مسکن، خبر داده است.

محمود محمودزاده در خصوص برنامه ها و سیاستگذاری های وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن، کنترل قیمت ها و کاهش آن به میزانی که برای مصرف کنندگان واقعی قابل معامله باشد، به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است: قوانینی که در جریان تصویب است، چه پیشنهادهای دولت و چه طرح هایی که در مجلس در حال بررسی است، چنانچه زودتر عملیاتی و ابلاغ شوند حتما روی بازار مسکن و کنترل قیمت ها، تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به این که بازار مسکن در شرایط فعلی اقتصادی متاثر از بازارهای مجاورش همچون طلا و ارز است، توضیح داد: استراتژی دولت و مشخصا وزارت راه و شهرسازی، جدا کردن بازار مصرف از بازار سرمایه گذاری است.

محمودزاده تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای جدا کردن بازار مصرف از بازار سرمایه، روی این موضوع متمرکز است تا واحدهایی را که در قالب طرح ملی با مشارکت بخش خصوصی در دست ساخت قرار دارد را با قیمت مناسب تر از قیمت های فعلی بازار به متقاضیان واقعی مسکن، عرضه کند.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman