اوضاع وخیم بازار اجاره مسکن در تایباد

اوضاع وخیم بازار اجاره مسکن در تایباد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۴ | ۱۳۹۹/۰۵/۱۱

با شیوع دوباره ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید مردم، اجاره مسکن در شهرستان تایباد در خراسان رضوی بسیار افزایش یافته و نظارت‌ها نیز هیچ تاثیری روی رشد کاذب قیمت ها ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، افزایش قیمت‌ها با شیب بسیار تندی روبرو است، برخی اجناس موردنیاز مردم شامل موادخوراکی در ماه گذشته گرانتر از ماه قبل شده، از طرفی باتوجه به تاکید دولت بر عدم افزایش کرایه‌های منازل در این شهرستان کوچک خبری از اجرای این دستورالعمل نیست.

منازلی نه چندان باکیفیت و امکانات عالی اما با قیمت سرسام‌آور کرایه‌ها و گلایه بسیاری از مستاجران که درچنین وضعیتی از کجا باید این مبالغ را تامین کنند؛ نکته جالب در افزایش این اجاره بها این است با این سیر صعودی قیمت‌ها چگونه مبلغ پیش یا همان رهن منازل هیچ تغییری نکرده و درصدی هم افزوده نشده بلکه هرچه اجاره افزایش یافته گویی درصد پول پیش کاهش داشته است.

برخی از کسبه‌های فعال در تایباد با گلایه از کاهش فروش ‌گفتند: قدرت خرید مردم کاهش یافته و اجناس به فروش نمی‌رسد این موضوع کسبه را با ضرر اقتصادی مواجه کرده و مردم بیشتر خرید مایحتاج روزانه خود را انجام می‌دهند.

در مقابل مردم از قیمت بالای اجناس و دستمزد و حقوق پایین طی ماه‌های اخیر گله‌مند بودند. این در حالی است که مسئولان از افزایش صادرات و کالاها می گویند که با قیمت بالا در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد به ایلنا گفت:در دو ماه اخیر نظارت و کنترل بر وضعیت بازار و مبارزه با گران‌فروشان، محتکران و متخلفان به صورت مستمر در این شهرستان در حال انجام است.

محمد کریمی در ادامه اظهار کرد: تیم‌های نظارتی تعزیرات و اتاق اصناف به صورت مستمر بر بازار نظارت می‌کنند و از ابتدای امسال تاکنون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تذکرات به اصناف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشت واحد صنفی متخلف شناسایی و پلمب شدند.

وی افزود: این واحدها شامل فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر صنوف است که به دلیل سرپیچی از اجرای مصوبه ستاد پیشگیری از شیوع کرونا مبنی بر تعطیلی موقت در ایام نوروز و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman