احتمال تغییر در فاز چهار سیمان دورود

احتمال تغییر در فاز چهار سیمان دورود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۰ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۸

خرداد ۹۳ با حضور علی ربیعی، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در سفر هیات دولت یازدهم به لرستان پروژه فاز چهار کارخانه سیمان دورود کلنگ‌زنی شد.
به گزارش اخبار ساختمان، قرار بود این پروژه ۳۶ ماهه به بهره‌برداری برسد اما نه‌تنها در این مدت خبری از افتتاح نبود، حتی شروع به‌کار هم نکرد و بعد از گذشت بالغ بر چهار سال و نیم دوباره کلنگ‌زنی شد.

دوباره طی مراسمی پر زرق و برق اسفند ۹۷ فاز چهار سیمان دورود کلنگ‌زنی و تجهیز کارگاه شد و بار دیگر بارقه‌های امید برای احداث فاز جدید کارخانه کهنسال در این شهرستان تابیده شد.

حسین گودرزی، نماینده مردم دورود و ازنا در خصوص این پروژه گفت: حدود ۱۷ سال است که طرح فاز چهار ارایه و چندین بار کلنگ‌زنی شده و هم‌اکنون بین ۷ تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این پیشرفت کم نشان می‌دهد که در کار مشکل وجود دارد و کارشناسان می‌گویند که فاز چهار توجیه ندارد و در حال مطالعه هستند که صنعت دیگری جای آن را بگیرد، البته فاز چهار هم یکی از گزینه‌ها است به شرطی که سه فاز دیگر تعطیل نشود.

گودرزی با اشاره به اینکه از مجلس هفتم استارت کلنگ‌زنی فاز چهار زده شده است، اضافه کرد: یکی از دلایل این کار فشار نمایندگان مجلس و امثالهم بوده که باعث شده این فاز چند بار کلنگ‌زنی شود و متاسفانه تصمیمی غیرکارشناسی بوده است.

نماینده مردم دورود و ازنا تاکید کرد: سیمان یک صنعت معمولی است و احداث یک فاز نباید این‌قدر به طول بی‌انجامد و در تلاش هستیم که با فارس خوزستان و شستا تصمیمی بگیریم که به نفع شهرستان دورود باشد.

ایسنا

برچسب ها:

سیمان دورود 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman