عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

احتمال ورود بازار مسکن به وضعیت رکودی

احتمال ورود بازار مسکن به وضعیت رکودی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۷

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر، این احتمال وجود دارد که بازار مسکن در حوزه خرید و فروش وارد یک وضعیت رکودی بسیار سنگین شود، در این شرایط پیش بینی می‌شود که قیمت‌ها ثابت مانده و یا روند نزولی به خود گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند قیمت گذاری در بازار مسکن، گفت: به نظر می رسد که با توجه به اقدامات و سیاست گذاری های صورت گرفته و معاملات بازار، قیمت مسکن در ماه های آتی کاهش خواهد یافت و در این میان احتمال افزایش قیمت ها بسیار ضعیف است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر به ویژه در پنج ماهه سال جاری، این احتمال وجود دارد که بازار مسکن در حوزه خرید و فروش وارد یک وضعیت رکودی بسیار سنگین شود، در این شرایط این پیش بینی می شود که قیمت ها ثابت مانده و یا روند نزولی به خود گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش قیمت مسکن طی ماه های آینده، اجرای قانون ساماندهی خانه های خالی از سکنه است، این تحلیل وجود دارد که با اجرای درست و دقیق قانون، حدود دو میلیون و 500 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه به بازار تزریق شود که این مسئله می تواند بخش اعظمی از نیاز کنونی بازار را مرتفع کند.

خانی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش آتی قیمت مسکن، تأثیر روانی و میدانی طرح مجلس برای تولید چهار میلیون واحد مسکونی جدید است، این مسئله قطعا می تواند تنش های بازار را کاهش داده و قیمت مسکن را نزولی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس آمارها، کشور سالانه به حدود 900 هزار واحد مسکونی جدید برای تأمین مسکن زوج های جوان و اقشار دیگر نیاز دارد، از این رو طرح تولید انبوه مسکن می تواند این میزان تقاضا را رفع کند

ایلنا

برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman