یک نماینده مجلس تشریح کرد:

نتایج اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی

نتایج اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۷

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، یکی از نتایج و آثار مثبت اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی را تعدیل قیمت‌ها دانست و گفت: از این طریق می‌توان به توازن در قیمت اجاره‌بها امیدوار بود.
به گزارش اخبار ساختمان، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی به جزئیاتی از طرح دوفوریتی مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: براساس این طرح، اخذ مالیات از خانه‌های خالی تشدید و نظارت‌های قانونی نیز بیشتر می‌شود.

وی یکی از نتایج و آثار مثبت اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی را تعدیل قیمت‌ها دانست و اظهارداشت: از این طریق می‌توان به توازن در قیمت اجاره‌بها امیدوار بود، زیرا خالی ماندن خانه‌ها برای مالکان مقرون به صرفه نیست و باید برای خالی ماندن خانه‌شان، مالیات‌های سنگین پرداخت کنند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس تصریح کرد: طبق آمارها، حدود دو میلیون و 500 هزار واحد مسکونی خالی در کشور و نیز 500 هزار واحد مسکونی خالی نیزدر تهران وجود دارد که با اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی، این تعداد مسکن تعیین تکلیف می‌شود.

ابوترابی همچنین، یکی دیگر از نتایج اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی را کاهش تلاطم در بازار اجاره‌بها دانست و گفت: با اجرای این طرح مسکن از شکل سرمایه‌ای خارج شده و تا حدوی به کالایی مصرفی تبدیل خواهد شد که معتقدم این طرح به نوعی با نگاه سرمایه‌ای به مسکن نیز مقابله می‌کند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اجرای دقیق طرح مالیات بر خانه‌های خالی، پس از تصویب در مجلس و قانونی شدن آن از سوی دولت می‌تواند تا حد زیادی نابه‌سامانی‌های موجود در بازار مسکن و اجاره‌بها را کاهش دهد.

افکارنیوز

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman