مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد:

عدم وجود تیرچه استاندارد و ایمن در ایلام

عدم وجود تیرچه استاندارد و ایمن در ایلام
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۳ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۶

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: متاسفانه با توجه به عدم وجود زیرساخت در استان تیرچه غیر استاندارد و ناایمن در ساخت و سازها کماکان مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، «مهناز همتی» در نشست بررسی مشکلات استانداردسازی تیرچه و بلوک به الزام استانداردسازی مصالح ساختمانی تیرچه و بلوک تاکید و اظهار کرد: مطابق استاندارد شماره 1_2909 تولید خرپای تیرچه به صورت قوس الکترونیکی با الکترود دستی ممنوع است و این موضوع سالیان متوالی است که عنوان می شود اما متاسفانه با توجه به عدم وجود زیرساخت در استان تیرچه غیر استاندارد و ناایمن در ساخت و سازها کماکان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: هرچند در اواسط سال گذشته حرکت‌‎های مناسبی در راستای صنعتی سازی تیرچه انجام شد اما متاسفانه سرعت پیشرفت کار توسط صنعتگران بسیار کند بوده به طوری که هنوز این اداره کل موفق به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به دلیل عدم تولید محصول در واحدهای مربوطه نشده است.

نماینده دادستانی ایلام نیز خواستار سرعت بخشیدن به مرحله تولید آزمایشی واحدهای صنعتی تیرچه شد تا بتوان بخشی از دغدغه‌های بکارگیری مصالح غیر استاندارد کاسته شود.

نماینده سازمان صمت نیز از اهتمام این سازمان در جهت تسریع در انجام دادن مراحل صدور مجوزهای تولید و و رفع موانع تولید آنها خبر داد.

در این جلسه مصوب شد که سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری ها و همه دستگاه های اجرایی، در ساخت و سازها از مصالح استاندارد استفاده کنند.

ایسنا

برچسب ها:

ایلام ،تیرچه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman