جایزه «نوآورترین دفتر معماری مدرن» به ایران تعلق گرفت

جایزه «نوآورترین دفتر معماری مدرن» به ایران تعلق گرفت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۳ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۵

جایزه «نوآورترین دفتر معماری مدرن» با هدف گسترش ایده‌های نو، استمرار خلاقیت و زمینه محور بودن، برای نخستین‌بار به ایران اختصاص یافت.
به گزارش اخبار ساختمان، نیما و سینا کیوانی، امسال توانستند جایزه «نوآورترین دفتر معماری مدرن» ‏(Most Innovative Modern Architecture Studio) در سال ٢٠٢٠ را از آن خود کنند.

هدف از اعطای این جایزه که مراسمش در کشور انگلستان برگزار می‌شود، گسترش ایده‌های نو، افزایش خلاقیت و استمرار نوآوری در زمینه معماری معاصر است؛ منظور از ایده‌های نو هم شیوه‌هایی است که به پایداری بیشتر و ارتقای کیفی معماری مدرن در جهان کمک کند.

احترام به مخاطب و تعهد به پیشبرد معماری مدرن از دیگر مواردی است که هیأت داوران ششمین دوره جایزه معماری BUILD به آن توجه کرده و فعالیت شرکت‌ها و دفاتر معماری مدرن در سراسر جهان را بر این اساس، مورد بررسی قرار داده اند.

جایزه «نوآورترین دفتر معماری مدرن» در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار به ایران به دلیل طراحی و ساخت پروژه‌هایی چون «اُرسی خانه، پردیس خانه و کاشی خانه» اختصاص یافته است.

پیش از این هم جوایز متعددی به برادران کیوانی تعلق گرفته؛ برای مثال پروژه «اُرسی خانه» در سال ۲۰۱۷ به عنوان بهترین ساختمان مسکونی سال خاورمیانه انتخاب شد.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman