عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان خبر داد:

ساخت مسکن ارزان با مکانیسم تهاتری

ساخت مسکن ارزان با مکانیسم تهاتری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۱

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان از ساخت مسکن ارزان قیمت با مکانیسم تهاتری و توافق با بنیاد مسکن برای تهاتر سیمان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، علاءالدین ختایی در نشست خبری به تشریح وضعیت بخش تولید مسکن طی دو سال اخیر پرداخت و با بیان این که نرخ مصالح ساختمانی و دستمزدها در بخش ساخت و ساز مسکن روی قیمت ها تاثیرگذار بوده که باید این مسئله را مدیریت کنیم، اظهار کرد: قیمت نهاده های ساختمانی نسب به سال گذشته حدود 35 درصد افزایش یافته است، اگر سال قبل می توانستیم قیمت مصالح را کنترل کنیم در بخش ساخت وساز نسبت امسال 35 درصد جلو افتاده بودیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری زمین و مجوزهای ساخت و ساز در قیمت تمام شده مسکن، ادامه داد: برخی دستگاه های مسئول از جمله وزارت راه و شهرسازی در رابطه با تولید مسکن همکاری می کنند و زمین را با قیمت پایین در اختیار سازندگان و مردم قرار می دهند.

وی با یادآوری این که وزارت راه در طرح ملی مسک این کار را انچام داده است، افزود: در تفاهم با این وزارتخانه مصالح ساختمانی ساخت 100 هزار مسکن را به صورت تهاتری تامین خواهیم کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان در ادامه به جزئیات مربوط به هزینه های ساخت اشاره کرد و گفت: دستمزدها 30 درصد، مصالح ساختمانی عمومی 35 درصد و مصالح ساختمانی پایه (میلگرد و سیمان) 25 درصد هزینه ساخت و ساز مسکن هستند.

ختایی راهکار کاهش هزینه های تولید مسکن را تامین مصالح ساختمانی به صورت تهاتر اعلام و اضافه کرد: هم اکنون 60 تا 70 درصد ظرفیت کارخانه های تولید مصالح ساختمانی خالی است که می توانیم با تامین مواد اولیه از این پتانسیل برای تولید نهاده های ساختمانی ارزان قیمت و با نرخ ثابت استفاده کنیم. مهم ترین نتیجه عملیاتی شدن این برنامه ساخت مسکن با قیمت های مناسب و ارزان در مقایسه با نرخ های کنونی است.

وی با اشاره به استقبال کارخانه های تولید مصالیح ساختمانی از این برنامه، اظهار کرد: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز برای تهاتر سیمان به عنوان یکی از مصالح ساختمانی پایه به تفاهم رسیده ایم.

وی تاکید کرد: با استفاده از چنین ظرفیت هایی شاهد جهش فروش در صنعت ساختمان و به دنبال آن فعال شدن حدود 2000 خدمات مرتبط با این حوزه خواهیم بود.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman