رئیس اتحادیه املاک شهرستان اراک:

مردم برای خرید خانه در اراک عجله نکنند

مردم برای خرید خانه در اراک عجله نکنند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۶ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۱

رئیس اتحادیه املاک شهرستان اراک بخشی از گرانی ایجاد شده در بازار مسکن حباب دانست و گفت: عموم مردم برای خرید خانه عجله نکنند و با صبر اجازه دهند قیمت‌ها کاهش یابد.
به گزارش اخبار ساختمان، بهروز عسگری در ادامه افزود: متأسفانه فضای مجازی به‌خصوص سایت دیوار سبب افزایش قیمت مسکن می‌شود و این فضای ناپسند به نفع دلالان و سودجویان حوزه مسکن است.

وی با اشاره به قیمت‌های غیر کارشناسی مسکن در فضای مجازی، گفت: در هیچ کدام از کشورهای پیشرفته جهان قیمت مسکن در نرم‌افزار (اپلیکیشن) و یا سایت‌های مجازی تعیین نمی‌شود و قیمت‌گذاری‌ها توسط اتحادیه‌ها و دولت تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه املاک شهرستان اراک خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته اگر قیمت‌ها توسط سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی مشخص شوند، شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن خواهیم بود.

عسگری اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر را ورود آگهی‌های مسکن به سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی دانست و اظهار داشت: اگر همت جهادی مسؤولین و دستگاه‌های نظارتی نباشد، نمی‌توانیم شاهد نتایج خوبی در این خصوص باشیم.

وی بخشی از گرانی ایجاد شده در بازار مسکن حباب دانست و تصریح کرد: عموم مردم برای خرید خانه عجله نکنند و با صبر اجازه دهند قیمت‌ها کاهش یابد.

رئیس اتحادیه املاک شهرستان اراک در ادامه با بیان اینکه 1850 مشاور املاک دارای مجوز در شهر اراک وجود دارد، گفت: از این تعداد بیش از واحد به‌صورت فعال در حال فعالیت هستند و همچنین تا به امروز 350 درخواست مجوز در اتحادیه مشاوران املاک شهرستان اراک ثبت شده است.

عسگری گران بودن ارز، تورم موجود در بازار به‌خصوص در حوزه مصالح ساختمانی را از عوامل دیگر افزایش قیمت مسکن تأثیرگذار دانست و افزود: گرانی ارز تأثیر متقابلی در افزایش قیمت مسکن دارد و مسؤولان باید با پیگیری سبب به حداقل رساندن قیمت ارز شوند.

وی تدوین قوانین دست و پاگیر و مشکل‌ساز در ساخت و تولید مسکن به عنوان برخی از مشکلات موجود در حوزه مسکن مطرح کرد و اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی سبب شد تا مشکلات ساخت مسکن در مسیر کاهش قیمت‌ها به حداقل برسد.

رئیس اتحادیه املاک شهرستان اراک افزایش بی‌رویه صدور مجوز فعالیت مشاورین املاک به افراد غیرحرفه‌ای و فصلی را امری نادرست دانست و بیان کرد: به هر شخصی نباید جواز داده شود، صنف مشاور املاک یک کار تخصصی است و حتماً افراد در این حوزه باید تجربه کافی داشته باشند.

فارس

برچسب ها:

قیمت مسکن ،اراک 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman