نیاز سالانه کشور به مسکن چقدر است؟

نیاز سالانه کشور به مسکن چقدر است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۲ | ۱۳۹۹/۰۴/۳۱

معاون وزیر کشور با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به مسکن تا سال ۱۴۰۵، تعداد ۹۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام شده است، گفت: فاکتور‌ها و پارامتر‌های متفاوتی میزان نیاز سالانه کشور به مسکن را تعیین می‌کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به نیاز سالانه کشور در حوزه مسکن اظهارداشت: فاکتور‌ها و پارامتر‌های متفاوتی میزان نیاز سالانه کشور به مسکن را تعیین می‌کنند.

وی افزود: تعداد ازدواج‌های سالانه، نرخ رشد جمعیت، میزان مرگ ومیر‌، تعداد منازل خالی، نرخ رشد خانوارها، تعداد خانه‌هایی که در بافت‌های فرسوده قرار دارند، فاکتورهایی هستند که براساس آنها، تعداد واحدهای مسکونی مورد نیاز سالانه تخمین زده می‌شوند.

معاون وزیر کشور یادآور شد: ضمن این که با استناد به محاسباتی که کارشناسان اقتصادی، جمعیتی و شهری بر اساس میزان نیاز سالانه جامعه به ساخت مسکن، انجام می‌دهند نیز این شاخص تعیین می‌گردد.

جمالی نژاد تأکید کرد: در شرایط کنونی، متولی بخش مسکن بر اساس ۴ معیار، میزان نیاز کشور به مسکن را برآورد می‌کند؛ از جمله این ۴ معیار می‌توان به تأمین نیاز خانوار‌های تازه تشکیل شده، تقاضا‌های انباشت شده طی سال‌های گذشته، تعداد منازل خالی و در نهایت نیاز به بازسازی واحد‌های فرسوده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه مقدار نیاز سالانه کشور به مسکن تا سال ۱۴۰۵، تعداد ۹۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام شده است، توضیح داد: برای میزان عرضه واحد‌های مسکونی یک کف بحرانی مشخص شده است که بر اساس ارقام حدود ۵۵۰ هزار واحد مسکونی است و به این معناست که اگر میزان تولید مسکن در سال از این رقم کمتر باشد، تعادل بازار مسکن به هم می‌خورد که می‌تواند عواقب بدی داشته باشد.


ریشه

برچسب ها:

بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman