معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

عرضە سیمان در کردستان متعادل می‌شود

عرضە سیمان در کردستان متعادل می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۵ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان گفت: با تدابیر اندیشیدە شدە، عرضە سیمان در بازار استان متعادل می‌شود تا متقاضیان مشکلی برای تهیه آن نداشته باشند.
به گزارش اخبار ساختمان، خالد جعفری در جلسه تنظیم بازار استان کردستان با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد ناهماهنگی هایی در توزیع و عرضه سیمان بودیم، اظهار داشت: افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیمان مصوب وزارت صمت و افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل، مشکلاتی در عرضه ایحاد کرده بود کە با صحبت‌های انجام شده با مدیر کارخانه بیجار قرار شد عرضه این محصول افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: پیش از این کارخانه سیمان تولید خود را به عوامل عمده فروش واگذار می‌کرد که از این پس باید به مصالح فروشان نیز عرضه شود تا اجرای پروژه‌ها با مشکل مواجه نشود، با این تصمیم بطور قطع عرضه سیمان در بازار عادی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به صادرات ۶۰ درصدی تولیدات مرغ استان به دیگر مناطق کشور اشاره کرد و گفت: نرخ مصوب گوشت مرغ در کشور ۱۵ هزار و۷۰۰ تومان است که در حال حاضر و در بازار استان قیمت مرغ حدود ٨۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده می‌رسد.

جعفری از عرضه مرغ منجمد برای تنظیم و متعادل سازی بازار نیز خبر داد و اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی مرغ منجمد را با کیلویی ۱۳ هزار تومان و با ماشین های یخچال دار در مناطق حاشیه عرضه می‌کند که این کار در مناطقی چون فرجه، نایسر و عباس آباد سنندج آغاز شده چون عرضه مرغ منجمد با قیمت مناسب می‌تواند تقاضا برای مرغ گرم را تا حدود زیادی کاهش دهد.

وی بر ضرورت افزایش نظارت بر بازار تاکید کرد و اظهار داشت: به دلیل تغییر تامین ارز مورد نیاز برای کالاهای اساسی از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی، کالاها افزایش قیمت داشته‌اند و باید نظارت ها در بازار تقویت شود تا اجناس گرانتر از قیمت مصوب عرضه نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: در سال جاری ۲۶ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از اصناف و فروشگاه‌ها انجام شده که ۹۰۰ مورد تخلف احراز و برای آنان تشکیل پرونده شد البته باید این بازرسی‌ها مداوم و جدی تر انجام گیرد.

ایرنا

برچسب ها:

سیمان ،کردستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman