تحویل 40 مسکن به مددجویان اردبیل

تحویل 40 مسکن به مددجویان اردبیل
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۰ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۵

همزمان با هفته بهزیستی 40 مسکونی به مددجویان تحت پوشش این نهاد انقلابی تحویل داده شد.
به گزارش اخبار ساختمان، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل 25 تیرماه در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های بهزیستی در گرامیداشت این هفته اظهار کرد: با عقد تفاهمنامه با بنیاد مسکن قرار است ساخت مسکن روستایی با پرداخت 35 میلیون تومان اعتبار برای هر واحد آغاز شود تا بنیاد مسکن نیز با تامین 40 میلیون تومان منابع مورد نیاز این واحدها را در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

بهزاد ستاری با بیان اینکه تاکنون 200 نفر برای بهره‌مندی از این واحدهای مسکونی ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های چندمعلول نیز ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده که در مناطق شهری 30 میلیون تومان و روستایی نیز 18 میلیون تومان منابع بلاعوض در کنار تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از همت خیرین در ساخت واحدهای مسکونی برای معلولان و مددجویان نیازمند گفت: پروژه 45 واحدی اندیشه پیله‌سحران با پیشرفت 95 درصد دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل افزود: شهرداری در صدور پروانه و اعمال برخی از عوارض تخفیف ویژه‌ای ارائه کرده و شرکت‌های خدماتی نظیر آب، فاضلاب، برق و گاز در واگذاری انشعاب مددجویان به صورت رایگان یاریگر ما بودند.

افتتاح پنج طرح تولیدی و اقتصادی در اردبیل

ستاری از افتتاح پنج طرح اقتصادی و تولیدی در اردبیل با اشتغالزایی و خودکفایی 782 مددجو خبر داد و گفت: همزمان با هفته بهزیستی پنج طرح اقتصادی، تولیدی و اشتغالزا به نفع مددجویان بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد.

ستاری اظهار کرد: این واحدهای تولیدی و کارگاهی با جذب مددجویان و به ویژه معلولان بهزیستی با ظرفیت بیش از 300 نفر در حوزه فرشبافی، تولید جعبه جواهرات و طلا و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی در اردبیل و سایر شهرها امکان افزایش توان اقتصادی خانوارهای تحت پوشش را فراهم کرده است.

وی به افتتاح دو مرکز مشاوره نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته بهزیستی مرکز مشاوره عمومی دانشگاه آزاد و مرکز مشاوره تخصصی ازدواج راه‌اندازی می‌شود تا به مجموع 90 مرکز مشاوره استان افزوده شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از افتتاح دو مرکز سلامت حمایت سالمندان و بیماران روانی مزمن خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر پنج خانه سالمند و سه خانه معلول ذهنی در استان فعالیت می‌کنند.

ستاری از عقد تفاهمنامه با بسیج سازندگی برای نصب پنل‌های خورشیدی با هدف کسب درآمد مددجویان تا یک میلیون تومان ماهانه خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز مثبت زندگی یا همان مجتمع خدمات بهزیستی در دستور کار ماست که امیدواریم مددجویان از خدمات 40 مرکز مثبت زندگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در گرامیداشت هفته بهزیستی دو پروژه شامل مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان راه‌اندازی می‌شود تا خانواده‌های گرفتار در دام اعتیاد از ظرفیت این مراکز برای اقامت و سم‌زدایی معتادان استفاده کنند.

ستاری اضافه کرد: در گرامیداشت این هفته چهار کتاب آموزش مهارت زندگی پیش از ازدواج، مهارت خانواده‌ها در رفتار با کودکان و افزایش مهارت زوجین در ارتباط گیری و توجه به نقش زوجین در تربیت بهتر کودکان مورد رونمایی قرار می‌گیرد تا از این آثار مکتوب استفاده شود.

وی در پایان گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون چهار میلیارد و 372 میلیون تومان اعتبار برای خرید لوازم بهداشتی و بسته غذایی تامین و در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار گرفته است.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن مددجویی ،اردبیل 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman