دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

دولت باید ساخت مسکن را تحریک کند

دولت باید ساخت مسکن را تحریک کند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۲ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۳

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دولت در سال آخر خود باید تمرکز و اولویت خود را تحریک ساخت و ساز و نه تحریک بازار تعریف کند چرا که اگر ساخت و ساز رونق نگیرد، بحران مسکن عمیق تر خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا قلعه نوی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره با افزایش قیمت مسکن در کشور گفت: این روزها تهیه مسکن مناسب برای مردم در کل کشور بسیار سخت شده ولی عامل اصلی مشکل مسکن در تهران سیاست تمرکزگرایانه دولت ها بوده و تشویق به مسکن گزینی در تهران تشدید بحران های احتمالی در آینده است.

وی ادامه داد: هر سیاست در خصوص تشویق به سکونت در شهرها باید منطبق بر اصول سیاست‌های آمایش سرزمین باشد، تمرکز زدایی تنها راه حل بنیادی حل بی مسکنی در تهران و مراکز استان هاست.

قلعه‌نوی با بیان اینکه سیاست‌های توسعه تهران باید منطبق بر توان‌های محیطی منطقه باشد، تاکید کرد: برخورد با مساله مسکن در تهران رویکردی علمی می طلبد و قبل از هر اقدامی در حوزه مسکن لازم است مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی راهکارهای مستند و علمی ارائه دهد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دولت در سال آخر خود باید تمرکز و اولویت خود را تحریک ساخت و ساز و نه تحریک بازار تعریف کند چرا که اگر ساخت و ساز رونق نگیرد، بحران مسکن عمیق تر خواهد شد.

وی گفت: دولت حتما باید اخذ مالیات از خانه های خالی را شروع کند. طبق آمارهای منتشر شده در کشور حدود 2.5 میلیون مسکن خالی وجود دارد که صاحبان آن ها به امید افزایش قیمت، آن‌ها را به بازار عرضه نمی‌کنند.

قلعه نوی یادآور شد: خوشبختانه اخذ مالیات از خانه‌های خالی در بودجه امسال نیز آمده است اما باید دولت و مجلس هر چه سریعتر اجرای این قانون را محقق کنند تا در فصل جابجایی مستاجران مجدد شاهد افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن نباشیم.

فارس

برچسب ها:

ساخت و ساز ،بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman