استاندار اردبیل خبر داد:

اختصاص زمین رایگان به طرح مسکن ملی

اختصاص زمین رایگان به طرح مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۶ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۲

استاندار اردبیل گفت: اختصاص زمین رایگان توسط راه و شهرسازی برای طرح مسکن ملی، اقدامی جهت کاهش قیمت تمام شده واحدهای این طرح است.
به گزارش اخبار ساختمان، اکبر بهنام‌جو در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار کرد: اختصاص زمین رایگان توسط راه و شهرسازی برای طرح مسکن ملی، اقدامی جهت کاهش قیمت تمام شده واحدهای این طرح است.

وی افزود: در احداث واحدهای طرح مسکن ملی به‌دنبال کمیت نبوده بلکه کیفیت و ایمنی آن‌ها در اولویت است و پیمانکاران یا تعاونی‌های احداث‌کننده این واحدها باید دارای صلاحیت و مورد تأیید باشند.

استاندار اردبیل ادامه داد: باید فضای بیشتری برای احداث این واحدها در شهرستان‌های استان فراهم شود.

بهنام‌جو بیان کرد: مشارکت سازمان نظام مهندسی استان اردبیل در این طرح باعث ساخت اصولی ساختمان‌ها شده و لازم است تعرفه‌های نظام مهندسی با هدف کاهش قیمت برای خریداران واحدهای مسکن ملی کاهش یابد.

پیش‌بینی زمین برای ۲۰۶۰ متقاضی در استان اردبیل

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: در استان اردبیل ۹ هزار مورد ثبت‌نام برای طرح مسکن ملی انجام شد که پیش‌بینی می‌شود ۵ هزار نفر حائز شرایط لازم این طرح باشند.

وی افزود: برای ۲ هزار و ۶۰ متقاضی، زمین پیش‌بینی شده که برای اجرای طرح تعاونی‌های دارای صلاحیت از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند و اقدامات اجرایی براساس تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مسکن و تعاونی‌ها به‌ویژه تعاونی فرهنگیان آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در اردبیل زمین‌های اجرای طرح مسکن ملی در شهرک الهیه، نیایش و وحدت تعیین شده است.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman