معاون عمرانی استاندار قزوین مطرح کرد:

قیمت مسکن در قزوین باید کنترل شود

قیمت مسکن در قزوین باید کنترل شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۷ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باید با تدابیر لازم از سوی شورای تامین مسکن، ترمز افزایش غیرمنطقی قیمت زمین، خانه و اجاره بها را در استان کشید.
به گزارش اخبار ساختمان، علی فرخزاد در نشست شورای تامین مسکن استان قزوین افزود: این شورا نباید نسبت به افزایش غیرمنطقی قیمت زمین و مسکن منفعل عمل کند و باید علاوه بر سیاست گذاری های کلان در این خصوص، در سطح استانی نیز تصمیم گیری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه در شرایط فعلی باید سقف قیمت زمین و مسکن در مرکز استان مشخص شود، اظهار داشت: با دستور و پیگیری استاندار باید در یک بازه زمانی یک هفته ای قیمت های پیشنهادی و منطقی مسکن در نقاط مختلف شهر قزوین و برخی شهرهای استان تعیین شده و تلاش بشود تا معاملات براساس قیمت های تثبیت شده و سقف تعیین شده انجام شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از بورس بازی زمین در اطراف و مناطق خارج از محدوده شهر قزوین،گفت: شورای تامین مسکن در این خصوص باید به طور جدی وارد عمل شود.

فرخزاد افزود: اطلاع رسانی گسترده و مناسب می تواند بورس بازی و دلال بازی در اراضی اطراف قزوین را کاهش دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به محدودیت دستگاه های خدمات رسان در ارایه و انتقال خدمات به اراضی بالادست اتوبان،گفت: اطلاع رسانی خوبی در این خصوص از جمله از سوی شرکت آبفا انجام شده که باید تداوم یابد.

این مسوول گفت: به دلیل تبلیغات سو و فعالیت دلالان، برخی شهروندان بخش زیادی از سرمایه خود را صرف خرید زمین های قولنامه ای در خارج از محدوده شهری مانند ارنجک با مبالغ قابل توجه کرده اند در حالی که امکان ارایه خدمات به این محدوده ها وجود ندارد.

فرخزاد افزود: اگر جلوی بورس بازی زمین در اطراف مرکز استان گرفته نشود در سال های آتی با مشکلات جدی در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه بر ضرورت تسریع در اجرای عملیات طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین تاکید کرد و گفت: متاسفانه این طرح به جز ۲ پروژه ۱۵۰۰ واحدی و ۵۰۰ واحدی از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست و کار اجرایی خاصی در خصوص آن انجام نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: طرح اقدام ملی مسکن از سیاست های مهم دولت است و باید در استان برای عملیاتی کردن آن یک برنامه زمان بندی تعیین شود.

فرخزاد با بیان اینکه در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن باید ۹ هزار و ۵۰۰ واحد در استان احداث شود،گفت: در خیلی از شهرهای استان مشکل و مانع جدی برای ساخت واحدها وجود ندارد و باید کار احداث واحدها زودتر آغاز شود.

این مسوول با اشاره به ضرورت تشکیل یک کمیته فنی با حضور مدیران دستگاه های ذیربط برای رصد طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین، گفت: باید از ظرفیت خودمالکی،انبوه سازان و شرکت های تعاونی برای سرعت بخشیدن به اجرای سریع تر طرح اقدام ملی مسکن در استان استفاده شود.

ایرنا

برچسب ها:

قیمت مسکن ،قزوین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman