رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر کرج مطرح کرد:

بازآفرینی سکونتگاه های غیر رسمی کرج

بازآفرینی سکونتگاه های غیر رسمی کرج
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۷ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۱

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای شهر کرج بیان کرد: هدف از اجرای چنین طرح هایی در این محله جلوگیری از رشد افسار گسیخته و بدون برنامه این محله مسکونی و ساماندهی بافت درونی خط چهار حصار است.
به گزارش اخبار ساختمان، احد رسولی با اشاره به اینکه چند محله شهر کرج به عنوان محلات هدف بازآفرینی تعیین شده و در این راستا اقدامات لازم در این قالب اجرایی شده، اظهار کرد: یکی از این محلات خط چهار حصار کرج واقع در شمال شرق کرج است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۵ درصد از مساحت ۳۲.۵ هکتاری خط چهار حصار را بناها و ساختمان های شهری تشکیل می دهد، گفت: این محله یک سکونتگاه غیررسمی است که در ورودی کرج شکل گرفته و جمعیت حدود ۹ هزار و ۱۲ نفری در خود جای داده است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای شهر کرج با اشاره به اقداماتی که بر اساس مطالعات توانمندسازی در محله خط چهار حصار از سال ۹۵ مصوب و عملیاتی شده، بیان کرد: هدف از اجرای چنین طرح هایی در این محله جلوگیری از رشد افسار گسیخته و بدون برنامه این محله مسکونی و ساماندهی بافت درونی خط چهار حصار است.

وی تاکید کرد: در زمینه توانمندسازی خط چهار حصار کرج، بخشی از اقدامات در محله مذکور توسط خود شهرداری انجام شده، قسمتی در قالب همکاری مشترک با دیگر نهادها و یک بخش دیگر نیز به صورت مستقل توسط سایر دستگاه های متولی اجرایی شده است.

رسولی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی و پاکسازی محور ورودی خط چهار حصار از اولین اقدامات مدیریت شهری کرج در دور پنجم شورا بوده که با جدیت دنبال شده است، گفت: بر اساس طرح مورد نظر جداره های این محدوده توسط کارشناسان شهرداری طراحی شده است.

وی افزود: اقداماتی نیز مشتمل بر زیباسازی جداره ها در جهت رفع آشفتگی بصری آن محیط، پروژه تعریض راه و جابجایی تیرهای چراغ برق، جدول کشی و هدایت آبهای سطحی، کاشت درخت و توسعه فضای سبز و دیوار کشی در جداره ها در خط چهار حصار کرج عملیاتی شده است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای شهر کرج افزود: در راستای توسعه فضای سبز با تصویب شورای شهر، عملیات اجرایی پارک طبیعت در خط چهار حصار کرج با اعتباری بالغ بر ۳۵میلیارد ریالی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری این کلانشهر به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مساحت پارک طبیعت بالغ بر ۷ هزار مترمربع است، بیان کرد: این پارک به صورت صددرصدی عملیاتی شده است.

رسولی با این توضیح که دیگر پروژه انجام شده در خط چهار حصار آبشار سنگی به ارتفاع ۶ متر و عرض ۵۰ متر است، عنوان کرد: از جمله امکانات در قالب این پروژه جانمایی نمازخانه، اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی، زمین‌ بازی مختص کودکان و یا ست های تندرستی است.

وی دیگر اقدام مهم در جهت توانمندسازی و بازآفرینی خط چهارحصار را ایجاد سرای محله در آن محدوده برشمرد و گفت: در این قالب یک پروژه اقدام مشترک با همکاری راه و شهرسازی البرز پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای شهر کرج بیان کرد: در پیاده سازی و عملیاتی کردن اقداماتی مانند ایجاد فضاهای آموزشی در محله های هدف بازآفرینی شهری از جمله خط چهارحصار، قطعاتی برای جانمایی این‌فضاها توسط شهرداری کرج پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز امداد و نجات خط چهار حصار کرج نیز در قالب یک پروژه اقدام مشترک اجرایی شده است، افزود: در این راستا پروژه احداث یک ساختمان کلانتری در حد فاصل خط سه و چهار حصار کرج پیش پیش بینی شده است.

رسولی در پایان‌ توضیح داد که در قالب توانمند سازی محلات هدف بازآفرینی شهری ، شهرداری کرج اقدامات مشترک را با سایر دستگاه های اجرایی عملیاتی می کند که بدین منظور گاهی زمین احداث بناهایی مانند فضاهای آموزشی، خدمات رسان و غیره توسط شهرداری در اختیار نهادهای مربوطه قرار داده می شود.

موج

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman