معاون استاندار سمنان مطرح کرد:

قیمت مسکن ملی باید متناسب باشد

قیمت مسکن ملی باید متناسب باشد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۱ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: قیمت تمام شده مسکن شامل قیمت زمین و هزینه ساخت در طرح اقدام ملی مسکن، باید متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه هدف باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه شورای مسکن استان طرح اقدام ملی مسکن را طرحی مطلوب در راستای خانه دار شدن جوانان و قشر آسیب پذیر جامعه و همچنین تعدیل قیمت مسکن دانست و اظهار کرد: قیمت تمام شده مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در استان، باید متناسب با وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه هدف آن باشد.

وی با بیان اینکه بحث مسکن همواره یکی از مباحث ویژه در جامعه ما بوده است بر نظارت و پیگیری صحیح در خصوص اقدامات و طرح های عمرانی تاکید نمود و خاطر نشان کرد: در بحث طرح اقدام ملی مسکن، جامعه هدف قشر آسیب پذیر و کم درآمد جامعه هستند و برای کاهش و تعدیل قیمت زمین در این طرح در استان باید توجه جدی صورت گیرد.

فخری ضمن انتقاد از رشد افسار گسیخته قیمت مسکن، از هدف دولت برای کاهش و تعدیل قیمت مسکن در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اضافه کرد: بر اثر افزایش فزاینده قیمت مسکن و زمین، امروز توان ‌مالی افراد جامعه و به خصوص جوانان و قشر آسیب پذیر و کم درآمد به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است که این طرح به منظور برخورداری افراد جامعه از یک مسکن حداقلی از سوی دولت کلید خورد.

وی فاکتور اصلی اجرای موفقیت آمیز این طرح را تعیین تکلیف و به سرانجام رساندن مسکن مهر دانست و گفت: بالغ بر چهار هزار واحد مسکونی مسکن مهر در استان همچنان تعیین تکلیف نشده و دارای مسائل و مشکلاتی است که نیاز است این مهم قبل از اجرای طرح اقدام ملی مسکن و به جهت اجرای بهتر و مطلوب تر آن، بررسی و رفع مشکل شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: هدف ما در این طرح مسکن ارزان قیمت است، اما ‌به واسطه کاهش قیمت ها نباید از کیفت ساخت و مصالح کاسته شود که در این صورت همانند مسکن مهر با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن آیین نامه ها و شرایط فنی و تخصصی در بحث مصالح، نظارت و ساخت در این طرح رعایت شود و تلاش داشته باشیم تا در بحث هزینه ساخت و قیمت زمین کاهش حداکثری قیمت در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین از عدم موافقت شورای مسکن استان با حذف پارکینگ در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و افزود: بانکها وظیفه دارند تا در این‌ مقطع و در راستای اجرای هرچه بهتر و مطلوبتر و در نهایت موفقیت طرح، نسبت به پرداخت تسهیلات کم بهره اقدام‌ کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از استقبال اولیه بسیار مطلوب در استان از طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: این استقبال خوب به دلیل قیمت تمام شده بالای مسکن و همچنین عدم تخصیص وام کم بهره، در مرحله نهایی به تعداد کمی از متقاضیان تبدیل شد که تلاش داریم تا با مساعدت دستگاه های عضو، پیگیری مستمر و ارائه راهکار مناسب، با کاهش قیمت زمین و مصالح و تخصیص وام با بهره کم بتوانیم زمینه حضور افراد بیشتری را از جامعه هدف فرآهم‌ کنیم.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman