راهکار توسعه پایدار روستایی چیست؟

راهکار توسعه پایدار روستایی چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۶

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توسعه پایدار روستایی بر مشارکت روستائیان استوار است.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دهیاران تکمیل‌کننده‌ زنجیره‌ حکومت مردم بر مردم و بازوی اجرایی شوراهای اسلامی در مدیریت روستایی هستند که می‌توانند با ارائه تسهیلات عمومی به روستاییان، تقویت روند توسعه اجتماعی، بسترسازی و کنترل روند مهاجرت از روستاها، حفظ امکانات زیربنایی احداث شده در روستاها و تقویت روند توسعه کشاورزی نقش موثری در توسعه پایدار روستاها داشته باشند.

وی افزود: اداره امور روستاها و توجه به نیازهای مختلف رفاهی روستاییان مستلزم همت و تلاش پیگیری و صادقانه متصدیان امور روستاها است و رشد و توسعه هماهنگ شهر و روستا همراه با فضاسازی مناسب از نکاتی است که باید با یک رویکرد علمی انجام شود. در این راستا تاسیس نهاد عمومی و غیردولتی دهیاری‌ها را می‌توان اقدام مهمی در تکمیل حلقه مدیریت روستایی در فرآیند توسعه متوازن و پایدار دانست.

این مسئول با اشاره به اهمیت و جایگاه دهیاری‌ها در پیشرفت و رونق اقتصادی و افزایش توانایی‌های اقتصادی روستاها، ادامه داد: دهیاران باید با مطالعه و شناخت دقیق پتانسیل‌های موجود در جهت شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاها گام بردارند.

خواجه‌ای، دهیارن را پل ارتباطی بین مردم و دولت دانست که با انتقال مسائل و مشکلات حوزه کاری خود به مسئولان می‌توانند در توسعه مناطق روستایی موثر باشند، تصریح کرد: دهیاران باید با همکاری اعضای شورا، در راستای توسعه اقتصادی، افزایش درآمد دهیاری‌ها با توجه به اساسنامه، کمک‌های دولت و خودیاری اهالی، هر چه بیشتر در زمینه عمران و آبادانی روستاها تلاش کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه شده و موجب پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستا است، بنیاد مسکن نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره در جهت هم‌سویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها تلاش کرده است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman