رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد:

وجود 33 هزار ساختمان ناایمن در پایتخت

وجود 33 هزار ساختمان ناایمن در پایتخت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۰۹ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۵

رئیس شورای شهر تهران گفت: پس از حادثه پلاسکو پایشی درباره ساختمانهای ناایمن انجام و اعلام شد ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد که ۳۰ هزار ساختمان اقدام موثری برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، محسن هاشمی در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا شما از عدم حضور شهردار تهران و ممانعت از وی برای حضور در جلسات هیئت دولت اطلاع دارید یا خیر، اظهار کرد: بنده از این موضوع بی‌اطلاع هستم و بهتر است درباره این موضوع موضوع از شهردار بپرسید.

وی همچنین در ارتباط با جلسه هم اندیشی امروز شورای شهر اظهار کرد: در جلسه امروز به موضوع پروژه‌های اولویت‌محور و تحقق پذیر پرداخته شد که در جلسه امروز لیست این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: همچنین در جلسه امروز با توجه به اینکه گفته شده بود 2 الی 3 نفر از پرسنل شورای شهر تهران به ویروس کرونا مبتلا شدند این موضوع مورد بررسی قرار گرفته شد که البته این افراد مورد تست قرار گرفتند و از بین آنها یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده بود که حال عمومی این فرد خوب است و در قرنطینه به سر می‌برد.

وی گفت: البته ما بنا داشتیم در صورتی که شرایط خاص باشد شورا را بین یک تا دو هفته تعطیل کنیم که با توجه به وضعیت اعلام شده این مسئله نیز منتفی شد.

هاشمی همچنین درباره بررسی ابعاد آتش سوزی کلینک سینا اطهر خاطرنشان کرد: پس از این حادثه کارگروه ویژه‌ای با حضور ریاست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، نظارت و حقوقی و همچنین کمیسیون شهرسازی و معماری شکل گرفت و بنده نیز روز پس از حادثه از این کلینیک بازدید کردم و البته اعضا نیز بازدیدهایی را داشتند و در نهایت گزارش‌هایی تهیه شد و از دیروز و در جلسه سه ساعته که با حضور شهردار تهران برگزار شد این گزارش مطرح شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: همچنین امروز با توجه به اهمیت موضوع دستور جلسه شورا به بررسی ابعاد حادثه کلینیک سینا اطهر اختصاص پیدا کرده است.

هاشمی ادامه داد: بعد از حادثه پلاسکو پایشی از ساختمانهای ناایمن انجام گرفت که در نهایت اعلام شد که 33 هزار ساختمان ناایمن در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد پس از حادثه پلاسکو تا به امروز حدود 220 ساختمان ایمن شده‌اند و 3200 ساختمان نیز در حال ایمن‌سازی هستند که متأسفانه نزدیک به 30 هزار ساختمان اقدام موثری را درباره ایمن‌سازی انجام ندادند.

وی با بیان اینکه اختیارات شهرداری تهران برای برخورد با مالکان این ساختمانها کم است گفت: در این موارد اختیارات و ضوابط وزارت بهداشت در رابطه با ساختمانهای پزشکی و وزارت کار بیشتر است.

تسنیم

برچسب ها:

ساختمان ناایمن ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman