رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان مطرح کرد:

پلمب 37 بنگاه املاک متخلف در زنجان

پلمب 37 بنگاه املاک متخلف در زنجان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۶ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۴

رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان گفت: با دستور شورای تامین استان زنجان و با شناسایی های انجام شده، 37 بنگاه مشاوره املاک در زنجان پلمب شد.
به گزارش اخبار ساختمان، ابولفضل طاهری، اظهار داشت: میزان افزایش اجاره بها در زنجان مشخص نیست و گاهی تا 50 درصد نیز به دلیل گرانی و تورم موجود در جامعه میزان اجاره بها افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان، با بیان اینکه افرادی که دارای خانه برای اجاره هستند، تعیین کننده اجاره محسوب می‌شوند، افزود: گاهی تا 70 درصد نیز برخی خانوارها اجاره بها را افزایش می‌دهند.

وی، با اشاره به اینکه با دستور دولت تنها باید 20 درصد بر اجاره بها افزوده شود، افزود: دستورالعمل‌های لازم به مشاورین املاک ارائه شده و نظارت‌های لازم در این زمینه از سوی دولت در استان انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان از افزایش نظارت بر بنگاه‌های مسکن در زنجان خبرداد و گفت: با متخلفان برخورد جدی انجام می‌شود چرا که نباید بنگاه‌های مسکن عاملی برای گرانی باشند.

طاهری، با بیان اینکه با دستور شورای تامین استان و نظارت‌های اصناف، 37 بنگاه غیر مجاز پلمب شد، افزود: 16 بنگاه غیرمجاز نیز شناسایی شده است که نسبت به پلمب اقدام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 965 بنگاه مجاز در زنجان فعالیت می‌کنند اما هیچ مجوز دیگری در این زمینه تا اطلاع ثانویه صادر نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان، بیکاری را عامل بسیار مهمی برای افزایش بنگاه‌های املاک در زنجان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هم بیشترین متقاضی در این زمینه وجود دارد اما مجوزی صادر نمی‌شود.

طاهری یادآور شد: مسکن در زنجان نسبت به سایر شهرهای همجوار ارزانتر بوده و زنجان از نظر آمار گرانی در میانه های جدول قرار دارد.

وی، ادامه داد: حتی در شهرهای جنوبی کشور مسکن از زنجان گرانتر بوده و از استان همجواری همچون همدان نیز مسکن در زنجان ارزانتر گزارش شده است.

ایلنا

برچسب ها:

بنگاه مسکن ،زنجان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman