رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان تشریح کرد

راهکار بهبود وضعیت بازار مسکن چیست؟

راهکار بهبود وضعیت بازار مسکن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۷ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۴

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با تأکید بر اینکه عرضه مسکن از تقاضا عقب مانده است، گفت: برای بهبود وضعیت مسکن هیج راهی جز افزایش عرضه نداریم.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدصادق پارسامهر، با اشاره به اینکه مجتمع‌های برجی از نظر هزینه به نفع دولت است، اظهار کرد: هرچه مسکن سازی در سطح پیش برود قطع به یقین هزینه‌ای که برای دولت دارد، بیشتر است به طوریکه هزینه‌های خدمات زیربنایی خانه‌های تک واحدی بیش از برج سازی است.

وی با بیان اینکه یکی از نمونه‌های موفق برج سازی در همدان مجتمع ۶۰۰ واحدی سعیدیه است، تصریح کرد: این مجتمع ها در ۱۱ طبقه احداث شده و هر بلوک ۳۰ تا ۴۰ خانوار را در خود جای داده است و با وجود اینکه ۲۰ سال از ساخت آن می‌گذرد همچنان سرپاست و محوطه سازی و پارکینگ سازی مناسبی دارد.

پارسامهر با تأکید بر احداث مجتمع‌های برجی در نقاطی که زمین مناسب وجود دارد، خاطرنشان کرد: به طور مثال در بلوار آیت الله نجفی می‌توان نمونه موفقی از برج سعیدیه را ایجاد کرد و استقبال هم می‌شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان بیان کرد: اگر دولت زمین در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد می‌توانیم یک نمونه موفق از مجتمع‌های برجی را در همدان احداث کنیم.

در طرح تفصیلی همدان پهنه بندی صورت نگرفته است

وی با انتقاد از نبود پهنه‌بندی در طرح تفصیلی همدان، ادامه داد: یکی از مشکلات همدان این است که طرح تفصیلی شهر همدان پهنه‌بندی نشده به‌طوریکه تفکیک آپارتمان و تک واحدی صورت نگرفته است.

پارسامهر افزود: اصول شهرسازی می‌گوید نقاطی را برای ویلاسازی و نقاطی برای برج سازی درنظر گرفت و باید در شهر همدان مناطقی را فقط به خانه‌های ویلایی اختصاص داد که متأسفانه در طرح تفصیلی شهر مغفول مانده است.

در جنوب شهر همدان زمین ایجاد شود

وی با بیان اینکه باید در قسمت جنوب شهر همدان زمین ایجاد کنیم، تصریح کرد: جنوب شهر همدان به باغات و کوه ختم می‌شود که باید در این مناطق هم زمین ایجاد شود به طوریکه اگر سیاست‌گذاری درستی صورت بگیرد در ۱۰ سال آینده می‌توانیم باغات را تفکیک کنیم.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با تأکید بر اینکه باید با ایجاد فضای سبز باغات درون شهر تفکیک شوند، گفت: ما هم دلمان نمی‌خواهد فضای سبزی از بین برود اما وقتی در طرح تفصیلی شهر این باغات در محدوده شهر قرار دارد باید تعیین تکلیف شوند.

پارسامهر با بیان اینکه در حال حاضر بلندمرتبه سازی و آپارتمان سازی در همدان رواج زیادی پیدا کرده است، تأکید کرد: متأسفانه در رینگ اول و دوم شهر همدان که بافت تاریخی شهر محسوب می شود، بیشتر از ۲.۵ طبقه مجوز ساخت داده نمی‌شود که برای هیچ انبوه‌سازی صرفه اقتصادی ندارد بنابراین شاهد خانه‌های فرسوده در این مناطق هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برای بهبود وضعیت مسکن همدان غیر از عرضه هیچ راهی نداریم، یادآور شد: به گفته فرماندار همدان یک چهارم ساکنان همدان مستأجر هستند که یکی از دلایل آن عقب بودن عرضه از تقاضاست.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman