دادستان مرکز لرستان:

با موجران متخلف برخورد قاطع می شود

با موجران متخلف برخورد قاطع می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۶ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۴

دادستان مرکز لرستان گفت: از مردم می‌خواهیم هرگونه اجحاف و درخواست بیشتر از ۱۵ درصد افزایش اجاره مسکن نسبت به سال قبل را به اتاق اصناف، صمت و یا این دادستانی گزارش دهند تا قاطعانه با آن‌ها برخورد شود.
به گزارش اخبار ساختمان، سعید رازانی دوازدهم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کسانی‌که با اقدامات خلاف قانون و تبلیغات واهی موجب اخلال در نظام معاملاتی مسکن و اجاره بهاء شده‌اند بزودی شناسایی خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که برای این افراد پرونده کیفری تشکیل و بدون هیچ اغماضی با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد، افزود: کلیه مشاورین املاک که بدون پروانه کسب یا در محلی غیر از محل مندرج در آن فعالیت می‌کنند بزودی تعطیل خواهند شد.

رازانی با اشاره به این‌که بنگاه‌هایی آیین‌نامه و مقررات ابلاغی را رعایت نکنند تعطیل می‌کنیم، تصریح کرد: همچنین برخی مشاورین املاک با یک پروانه چند شعبه دایر کرده‌اند که برای آن‌ها ضمن تعطیلی، در مرجع قضایی نیز پرونده تشکیل خواهد شد.

دادستان مرکز لرستان خطاب به صاحب‌خانه‌ها بیان کرد: هیچ موجری حق ندارد در قرارداد جدید نسبت به سال قبل بیشتر از ۱۵درصد اجاره‌بهاء اضافه درخواست کند که در این راستا مشاورین املاک برای ثبت قرارداد جدید حتما قرارداد قبلی را از موجر بخواهند تا نسبت به آن قرارداد به مبلغ اجاره بهاء جدید اضافه کنند.

وی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم دادستانی را در راستای تحقق خواسته‌های خودشان که کنترل قیمت رهن و اجاره مسکن است کمک کنند و هرگونه اجحاف و درخواست افزایش اجاره‌بهاء بیشتر از ۱۵درصد نسبت به سال قبل را به اتاق اصناف، صمت یا دادستانی گزارش دهند تا قاطعانه با آن‌ها برخورد شود.

رازانی افزایش ۱۰۰درصدی وبلکه بیشتر رهن و اجاره مسکن را در وضعیت کنونی که مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند، کاری غیرقانونی و غیراخلاقی دانست و افزود: اگر مردم با ما همکاری نکنند و زیر بار این خواسته غیرقانونی بروند در حق خودشان ظلم کرده‌اند لذا برای شناسایی و برخورد با مشاورین و موجران متخلف به کمک آن‌ها نیاز داریم.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman