دادستان عمومی و انقلاب قاینات خبر داد:

ورود دادستانی به موضوع زمین و مسکن

ورود دادستانی به موضوع زمین و مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۱ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۲

دادستان عمومی و انقلاب قاینات گفت: وضعیت زمین و مسکن در این شهرستان با ورود مدعی‌العموم مدیریت می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی رحیمی در نشست خبری افزود: از ۶ ماه قبل وضعیت آشفته بازار زمین و مسکن در شهر قاین (مرکز شهرستان) را رصد می‌کنیم ولی به دلیل بیماری کرونا برنامه‌های تدوین شده با تاخیر شروع شد.

وی با اشاره به نظر کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه مسکن گفت: مشکل نابسامانی زمین و مسکن در قاین نسبت به سایر شهرهای استان حادتر بوده و هرج و مرج بر این بازار حاکم شده و برخی دنبال اخلال و مقاصد و منافع شخصی هستند.

دادستان قاینات ادامه داد: از جایگاه مدعی‌العموم به موضوع ورود کردیم تا این وضعیت را مدیریت کنیم لذا با تشکیل کارگروهی درباره علل و حواشی این موضوع به نتایج خوبی رسیدیم و برنامه مدونی تدوین شد که گام به گام اجرا خواهد شد.

رحیمی گفت: شهروندان بدانند اکنون هیچ منطقه‌ای قرار نیست به محدودۀ شهری قاین اضافه شود از این رو مردم از خرید و فروش یا تفکیک و قطعه‌بندی و حصارکشی زمین در تمام نقاط شهرستان خودداری کنند.

وی با مهلت یک هفته‌ای به شهروندان گفت: اگر چنانچه شهروندی اقدام به حصارکشی غیرقانونی کرده قبل از اقدام قضایی و تخریب آن توسط نهادهای ذیربط آن را جمع‌آوری کند زیرا هرگونه تصرف، قطعه‌بندی، تفکیک، حصارکشی و خردکردن اراضی چه داخل و چه خارج محدودۀ شهری غیرقانونی بوده و مجرمان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه زمین‌های بلاتکلیف و رها شده در سطح شهر تاکنون جز واسطه‌گری و دلال‌بازی چیزی برای مردم نداشته است، اظهار داشت: از مردم هم تقاضا داریم در این مدت با ما همکاری داشته و کمک کنند تا این هرج و مرج بازار مسکن فروکش کند و به طور قطع مسوولیت هر اقدام شهروندان که موجب تحمیل خسارت بر آنان شود بر عهدۀ خودشان بوده و مورد پیگرد قانونی نیز قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قاینات با بیان اینکه شهروندان نقش بسیار اساسی و تاثیرگذاری در کاهش قیمت مسکن دارند، از آنان خواست در حال حاضر از تقاضای خرید زمین و مسکن خودداری کنند.

وی افزود: یک بخش اساسی در تعدیل قیمت‌ها همکاری شهروندان با ما بوده تا قیمت‌ها را با برنامه پیش‌بینی شده تعدیل و اوضاع مسکن را سر و سامان دهیم.

رحیمی با بیان اینکه اسناد جمع‌آوری شده در حال بررسی است یادآور شد: گاهی قصور در پرداحت حقوق عمومی مانند مالیات هم صورت گرفته که با جمع‌آوری اسناد معاملاتی از سال ۹۶ تاکنون، این موضوع را نیز در دستور کار قرار داده و با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قاینات با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه افزود: روشنگری و اطلاع‌رسانی دقیق و تنویر افکار عمومی از اساسی‌ترین وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه است که با عمل به این وظیفه خود مهمترین حق ملت که همان آگاهی و دانستن است را محقق می‌کنند.

فرمانده انتظامی قاینات هم گفت: در یک عملیات ضربتی و در قالب ۱۰ گروه عملیاتی و بازرسی از ۶۰ واحد صنفی مشاورین املاک در سطح شهر قاین حدود ۶ هزار نسخه مبایعه‌نامه جمع‌آوری و ۱۰ واحد صنفی هم به دلیل نبود متصدی پلمپ شد.

سرهنگ محمود زال بیکی افزود: با تمام قوا در کنار دادستان شهرستان برای اجرای طرح مبارزه با هرج و مرج بازار مسکن آماده هستیم.

وی اظهار داشت: مدتها است بازار املاک را رصد می‌کنیم دلالان با انجام معاملات صوری بازار را به نفع خود مدیریت می‌کنند و پلیس با توجه به وظیفه خود و در چارچوب قانون و در راستای عمل به منویات رهبری با مخلان امنیت اقتصادی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

ایرنا

برچسب ها:

بازار مسکن ،قاینات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman