مدیرکل استاندارد کرمان:

لزوم اخذ گواهی ایمنی برای آسانسورها

لزوم اخذ گواهی ایمنی برای آسانسورها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۷ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۲

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: مالکان آسانسورها باید به منظور ارتقای ضریب ایمنی و عملکرد این دستگاه‌ها و به تبع آن سلامت جامعه و شهروندان، نسبت به درخواست بازرسی ادواری و اخذ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور اقدام کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، اسماعیل عاقلی افزود: مدیر مجتمع، مالک، مدیران دستگاه‌های اجرایی و یا شرکت‌های سرویس و نگهداری نسبت به درخواست بازرسی ادواری و اخذ تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور اقدام کنند و باید از تاییدیه ایمنی و کیفیت اولیه این آسانسورها یک سال گذشته باشد.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند درخواست بازرسی خود را از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی www.lift.isiri.gov.ir ثبت کنند، افزود در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالیانه و اخذ تائیدیه های مذکور مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح، احتمالی بر عهده بالاترین مقام مسئول در دستگاههای اجرایی، مالکین و مدیران ساختمانهای دارای آسانسور است.

۹۴ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمان صادر شد


مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در راستای اجرای آزمون های اولیه و ادواری آسانسورهای نصب‌شده در ساختمان‌ها و استانداردسازی آنها، درسه ماه ابتدای سال جاری، تعداد ۲۳۵ درخواست استاندارد سازی برای آسانسورهای کششی و هیدرولیکی در سامانه آسانسور سازمان ملی استاندارد ثبت شد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده در استان کرمان، با بازرسی های سه ماهه ابتدای امسال تعداد ۹۴ مورد تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور صادر کرده‌اند.

عاقلی ادامه داد: از این میزان، تعداد ۸۶ تاییدیه مربوط به آسانسورهای جدید و آزمون‌های اولیه انجام شد و برای ۸ آسانسور هم آزمون های دوره ای و سنواتی انجام و تاییدیه‌های ادواری صادر شده است.

وی تاکید کرد: آسانسورها با درخواست مالکان باید مورد بازرسی ادواری قرار گیرند و تاییدیه‌های یادشده دارای اعتبار یکساله هستند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: چک لیست بازرسی ادواری شامل بازرسی از تجهیزات ایمنی آسانسور مانند قفل درب‌ها، ترمز ایمنی، کنترل کننده سرعت (گاورنر)، وسایل هشدار دهنده و آزمون های عملکردی و ... است.

۴۸۰ وسیله سنجش در کرمان مورد آزمون استاندارد قرار گرفت


وی اضافه کرد: طرح استانداردسازی وسایل سنجش مراکز عرضه و توزیع کالا در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از کم‌فروشی طی سه ماه ابتدای سال جاری در استان کرمان اجرا شد.

عاقلی عنوان کرد: در این طرح بازرسان شرکت مجری با مراجعه به محل‌ها و مراکز عرضه و اصناف استان کرمان نسبت به کنترل، بازرسی و انجام آزمون‌های دوره‌ای وسایل سنجش از جمله ترازو، وزنه ترازو، باسکول متحرک و وزنه باسکول متحرک اقدام و با نصب برچسب‌های مخصوص استاندارد صحت عملکرد وسایل سنجش را مورد تایید قرار می‌دهند.

وی افزود: در این راستا تعداد ۴۸۰ وسیله سنجش شامل انواع باسکول متحرک، ترازوی دیجیتال، ترازوی توزین طلا و ترازوی مرغی را مورد بررسی، کنترل و آزمون قرار گرفت و تعداد ۲۸ مورد نداشتن همکاری با کارشناسان اعلام شد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman