معاون وزیر راه و شهرسازی:

تلاش دولت در کشور ساخت مسکن است

تلاش دولت در کشور ساخت مسکن است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۳ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۲

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام تلاش و تصمیمات دولت به دنبال افزایش جهشی قیمت مسکن در کشور ساخت مسکن و تحویل آن به مخاطبان اصلی است.
به گزارش اخبار ساختمان، فرزانه صادق‌مالواجرد در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرسازی استان کردستان اظهار کرد: جمعیت‌پذیری و افزایش جمعیت در استان کردستان به هیچ‌وجه تهدید نبوده و نوید بخش امنیت و آسایش حاکم در کشور به ویژه خطه کردستان است.

وی جمعیت‌افزایی و جمعیت پذیری در استان کردستان را لازمه تغییر در برنامه‌ریزی و نوع مواجهه با این پدیده دانست و افزود: مواجهه با پدیده رشد جمعیت لازمه برنامه‌ریزی درست و صحیح و برنامه‌ریزی قبل از نسخه‌پیچی است.

صادق مالواجرد با اشاره به اینکه تعدد تعاونی‌ها در استان نکته قابل توجهی است ادامه داد: متاسفانه براساس گزارش‌های ارائه شده هیچ یک از تعاونی‌های مسکن استان کردستان در محدوده شهری قرار ندارد و همین تعدد تعاونی‌ها خود حساسیت بیشتری می‌طلبد که لازم است در این راستا اعضای تعاونی‌ها شناسایی و به مشکلات آنان رسیدگی شود.

وی در خصوص افزایش محدوده‌ها اعلام کرد: تمام تلاش‌ و تصمیم دولت به دنبال جهش قیمت در مسکن بر ساخت مسکن و تحویل به مخاطبان اصلی آن است.

صادق مالواجرد ادامه داد: چنانچه زمین‌هایی با قیمت پائین به بهانه طرح اقدام ملی مسکن افزایش قیمت پیدا کند استان و ستاد به اهداف طرح اصلی دست نخواهند یافت.

وی خواستار شد که این طرح افزایش محدوده در صورت طی شدن اساس چرخه و روال قانونی برنامه‌ریزی خود به دست مخاطب و مصرف کننده اصلی خود برسد و در صورت لزوم زمان معینی نیز برای ساخت و سازها معین شود

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در خصوص تغییر کاربری اراضی استان گفت: حتی اندک تغییری در طرح‌های جامع استان‌ها برای نیل به اهداف طرح‌ها از سوی ما پذیرفته و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی هرگونه ساخت‌وساز در محدوده تپه کوچکه ره‌ش را منع کرد و گفت: هرچند که پیش از این استاندار کردستان مانع هرگونه ساخت و سازی در این محدوده شده است اما بازهم تاکید بر این است که نباید هیچگونه ساخت و سازی در این تپه انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در خصوص تپه کوچکه ره‌ش طرحی جامع ارائه شود باید پیوست‌های آن بررسی شده و به یک مکان عمومی برای حضور مردم تبدیل شود.

صادق مالواجرد در پایان در خصوص تغییر کاربری منطقه هفت آسیاب آبیدر یادآور شد: بهتر است منطقه هفت آسیاب که یک محدوده گردشگری آبیدر محسوب می‌شود تبدیل به یک منطقه گردشگری و تفریحی عمومی شود.

ایسنا

برچسب ها:

تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman