مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی تشریح کرد:

ارائه وام به مساکن روستایی خراسان رضوی

ارائه وام به مساکن روستایی خراسان رضوی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۸ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۱

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: صاحبان ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی این استان طی یک سال گذشته از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی ساخت بهره‌مند شدند.
به گزارش اخبار ساختمان، سید رضا موسوی نیا در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اجرای طرحهای بنیاد مسکن گناباد و بجستان افزود: تاکنون ۹۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان رضوی دارای طرح هادی مصوب شده‌اند و طرح هادی در ۳۵ درصد از این روستاها اجرا شده است.

وی ادامه داد: از مجموع دو هزار و ۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی، دو هزار و ۴۸۹ روستا دارای طرح هادی هستند و این طرح برای ۱۰۷ روستای دیگر در دست تهیه است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: طرح هادی در ۹۳۴ روستای استان اجرا شده یا در دست اجراست.

فرماندار گناباد هم گفت: در ۵۸ روستای این شهرستان مطالعه طرح هادی صورت گرفته است و این طرح در ۲۵ روستا معادل ۴۰ درصد روستاها اجرا شده است.

حامد قربانی از معرفی تسهیلات بهسازی مسکن از بدو ابلاغ طرح هادی از سال ۸۳ تاکنون به صاحبان پنح هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی گناباد خبر داد و افزود: ۱۷۰ واحد مسکن روستایی محرومان گناباد طی امسال از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای احداث بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به طولانی شدن روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گناباد خواستار اهتمام بیشتر کمیسیون بررسی تغییر کاربری استان خراسان رضوی به این امر شد.

فرماندار بجستان هم اهتمام بیشتر بنیاد مسکن و مسوولان ذیربط به جذب قیر برای سرعت بخشی اجرای طرحهای عمران روستایی و به خصوص آسفالت معابر را خواستار شد.

حسین ابراهیمی کردیانی با تاکید بر لزوم سرعت بخشی روند پرداخت تسهیلات مسکن محرومان و تسهیلات مقاوم سازی اماکن مسکونی روستایی افزود: پیگیری افزایش سهم شهرستان بجستان در اعطای تسهیلات مذکور توسط بنیاد مسکن از مطالبات ماست.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان هم گفت: براساس تفاهمنامه احداث مسکن محرومان که بهمن ماه پارسال بین بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منقعد شد تاکنون ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات در گناباد و بجستان در این زمینه پرداخت شده است.

ناصر چیتگر افزود: این تسهیلات شامل ۴۰۰ میلیون ریال وام با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض است که به ازای هر واحد مسکونی روستایی به متقاضیان پرداخت شد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات در این زمینه برای ۷۵ واحد مسکن محرومان در این شهرستان‌ها نیز در دست اقدام است.

شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman