بحران گرانی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

بحران گرانی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۴ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۸

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دلایل افزایش قیمت مسکن گفت: 14 هزار واحد روستایی و شهری تحت عناوین مختلف در استان احداث می‌شود که انتظار می‌رود قیمت مسکن کاهش یابد.
به گزارش اخبار ساختمان، پژمان نیک‌اقبالی در خصوص افزایش قیمت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد گفت: رهن ساختمان‌های بتنی در سال 98، ۵۰ میلیون با 500 هزار تومان اجاره بود اما در سال ۹۹ اجاره یک میلیون تومان شده که ۱۰۰ درصد افزایش داشته، در ساختمان‌های فلزی و مصالح بنایی نیز شاهد 100 درصد افزایش اجاره‌خانه‌ها هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به دلایل افزایش قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل نبود زمین برای ساخت و ساز است، قیمت مصالح افزایش پیدا کرده، دستمزد کارگران ۷۰ و ۸۰ درصد رشد داشته و همچنین افزایش قیمت ارز در افزایش قیمت مسکن تاثیر‌گذار بوده است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیات دولت همه دستگاه‌ها برای ساخت مسکن، زمین در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند، افزود: ۴ هزار و ۱۴۲ واحد در قالب اقدام ملی مسکن احداث می‌شود که در اکثر شهرها از جمله یاسوج زمین برای ساخت مسکن ملی فراهم شده و انتظار داریم در سایر مناطق نیز فراهم شود.

وی با اشاره به ۱۶ هزار واحد مسکن مهر گفت: ساخت مسکن مهر به روزهای آخر نزدیک شده است و جزء استان‌هایی هستیم که به صورت واقعی مسکن مهر را تحویل می‌دهیم

نیک‌اقبال با اشاره به طرح بازآفرینی شهری، نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن در روستاها گفت: 14 هزار واحد روستایی و شهری تحت عنوان‌های مختلف در حال اقدام است و امیدواریم با احداث این تعداد واحدها قیمت مسکن کاهش پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تابع افزایش قیمت‌ها در کشور هستیم، افزود: افزایش قیمت مسکن در استان نسبت به کشور پایین است البته در یاسوج قیمت‌ها نزدیک به نرخ کشوری است اما در سایر شهرهای استان کمتر است.

وی عنوان کرد: درخواست می‌کنیم زمین‌های کشاورزی بلااستفاده برای تغییر کاربری و ساخت مسکن در اختیار راه و شهرسازی قرار داده شود.

فارس

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman