تغییر دکوراسیون را به چه شکلی انجام بدهیم؟

تغییر دکوراسیون را به چه شکلی انجام بدهیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۷ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۷

چگونه و چطور تغییر دکوراسیون بدهیم؟ سوالی که شاید تا کنون بارها برای بسیاری از ما پیش آمده اما به دلیل آشنا نبودن با اصول آن، از تغییر دکوراسیون منصرف شده و یا این کار را صحیح انجام نداده‌ایم
به گزارش اخبار ساختمان، همه می‌دانیم که تغییر دکوراسیون هزینه زیادی دارد و زمان زیادی هم از ما می‌گیرد. حتی اگر بخواهید دکوراسیون یک اتاق کوچک را تغییر دهید، باز هم گران تمام می‌شود. احتمالا می‌خواهید رنگ یا کاغذ دیواری دیوارها را تغییر دهید و کف‌پوشی جدید نصب کنید.

تغییر مبلمان هم در برنامه‌تان هست؟ تغییر نورپردازی چطور؟ بله، هزینه‌ای که روی دوشتان سنگینی خواهد کرد، احتمالا خیال تغییر دکوراسیون را از ذهنتان بیرون کرده است. ولی نگران نباشید. ما در این قسمت چهار روش بسیار کم خرج و مهم را برایتان شرح خواهیم داد تا یاد بگیرید که با کمترین هزینه چطور تغییر دکوراسیون بدهید.

قبل از شروع برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی برای طراحی دکوراسیون داخلی و تغییر آن بسیار مهم است، خصوصا اگر بخواهید هزینه‌ها را تا جای ممکن پایین بیاورید. اینکه بعد از مدت‌ها جستجو در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی مبلمان، وسایل مناسب و دلخواهتان را پیدا کرده باشید و بعد تازه بفهمید بودجه خرید آن را ندارید، واقعا ناراحت کننده است.

پس بهتر است قبل از هر اقدامی، حتما ارزیابی‌ها و برنامه‌ریزی‌های اولیه را در مورد بودجه و ویژگی‌های خانه‌تان انجام دهید تا بعدا به مشکل برنخورید. برای این کار، ابتدا خوب فکر کنید و ببینید که از چه سبکی خوشتان می‌آید. مجله‌ها و سایت‌های اینترنتی را بالا و پایین کنید و با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

در مرحله دوم، پروژه تغییر دکوراسیون را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. مثلا بخش‌ها و مرحله‌هایی نظیر کفپوش، سقف، دیوارها، مبلمان، وسائل تزئینی، و دکور. بعد فروشگاه‌های اینترنتی را بالا و پایین کنید تا ببینید هر کدام از این بخش‌ها، با توجه به مواد و لوازم مورد نیاز شما، به صورت تقریبی، چقدر هزینه برمی‌دارد.

کارایی وسایلی که دارید را تغییر بدهید

البته که خریدن وسایل جدید خیلی هیجان‌انگیزتر از تغییر کارایی وسایل قدیمی است، ولی با کمی کار دستی و کمی صرف اوقات فراغت روی این کار، می‌توان ظاهر هر چیزی را به کل تغییر داده و بدین ترتیب ظاهر خانه را نیز در مدت زمان کمی تغییر داد. به علاوه این امر کمک می‌کند پول بیشتری را صرفه جویی کنید.

به اطراف خانه نگاه کنید و ببینید از چه وسیله‌هایی می‌توان استفاده‌ای نو کرد. آیا واقعا به کابینت‌های جدید نیاز دارید، یا اینکه اگر ظاهر کابینت‌های قدیمی را تغییر دهید، هدفتان محقق می‌شود؟ می‌توانید روکش تختتان را عوض کنید؟

خرید یا تغییر مبلمان را در اولویت قرار دهید

پایبند بودن به یک بودجه خاص همیشه کار را دشوار می‌کند. وقتی کار را با منابع محدود شروع می‌کنید، همیشه باید در نظر بگیرید که پولتان را ابتدا باید برای چه عناصری خرج کنید. باید این عناصر را اولویت‌بندی کنید و تاثیرگذارترین آن‌ها را ابتدا تغییر دهید.

مبلمان یکی از مهمترین و بزرگترین عناصر یک دکوراسیون است. تغییر کل مبلمان یا روکش و چیدمان آن، فضای خانه‌تان را به کلی دگرگون میکند. بعد از خرید مبلمان یا روکش مبلمان جدید، می‌توانید با صرف کمی هزینه، باقی عناصر را برای هماهنگ شدن با مبلمانتان تغییر دهید.

لوازم دست دوم بخرید

بهتر است به دنبال خرید لوازم چوبی و یا غیر چوبی دست دوم باشید. می‌توانید آن‌ها را از آشنایان و دوستانتان بخرید. این افراد کسانی هستند که می‌دانید چگونه از لوازمشان نگهداری می‌کنند و می‌توانید با خیال راحت از ایشان خریداری کنید و تخفیف هم بگیرید.

بعد از خرید مبلمان دست دوم تمیز و با قیمتی مناسب، حالا می‌توانید دست به کار شوید و تغییراتی در آن ایجاد کنید. مثلا می‌توانید روکش صندلی و مبل‌ها را عوض کنید یا بالشتک‌های نو برایش بدوزید. البته در هنگام خرید اجناس دست دوم، همه جای کار را به دقت بررسی کنید تا عیب بزرگی در کار نباشد.

دلتا

برچسب ها:

دکوراسیون ،مبلمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman