رییس جمهور در گفتگو با وزیر راه و شهرسازى:

تاكید رئیس جمهور بر ضرورت ایجاد تحرك در ساخت و عرضه مسكن

تاكید رئیس جمهور بر ضرورت ایجاد تحرك در ساخت و عرضه مسكن
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۲ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۷

رئیس جمهور با تاكید بر ضرورت ایجاد تحرك حداكثری در ساخت و عرضه مسكن در سراسر كشور گفت: همه دستگاه‌های دولتی و عمومی باید به هر نحو ممكن و به ویژه با در اختیار قرار دادن اراضی قابل استفاده برای ساخت مسكن، وزارت راه و شهرسازی را در مسیر ایجاد تحرك و رونق بیشتر در ساخت و ساز و سامان دادن به بازار مسكن یاری كنند.

به گزارش اخبار ساختمان، حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی در گفتگو با محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، توجه بیشتر به ساخت و ساز در حریم و حومه كلان شهرها را مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت: برای تكمیل پروژه‌های مسكونی نیمه تمام،از جمله برج‌های مسكونی كه سال‌هاست در منطقه ۲۲ شهرداری تهران نیمه تمام رها شده، با مدیریت وزیر راه و شهرسازی مهلت زمانی محدودی مقرر شود. همچنین برای تكمیل پروژه‌های مشابه دیگر در سراسر كشور، برنامه زمانی تعیین شده و در صورت لزوم با مراجع قضایی نیز در این زمینه رایزنی و هماهنگی شود تا واحدهای مسكونی این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر تكمیل و به اعضا و متقاضیان و افراد واجد شرایط واگذار شود.

روحانی با اشاره به اینكه متاسفانه در سال‌های اخیر پیشرفت قابل انتظار در بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری حاصل نشده است، تصریح كرد: ضرورت دارد از زمین‌های دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی برای رونق ساخت و ساز و احیا بافت‌های فرسوده، به ویژه در مناطق مركزی شهرها استفاده شود و همه بخش‌ها باید وزارت مسكن را در این زمینه همراهی و كمك كنند.

 

بیشتر بخوانید: اتخاذ تصمیم مناسب برای قرارداد مستاجران

وزیر راه و شهرسازی نیز در این گفتگو از پیش‌بینی ساز و كارهای لازم برای مشاركت حداكثری مردم در ساخت و ساز واحدهای مسكونی گزارشی ارائه كرد كه به موجب آن در اكثر قریب به اتفاق شهرهای كوچك و متوسط، اراضی دولتی پیش‌بینی شده، در اختیار مردم واجد شرایط كه در سامانه اقدام ملی مسكن ثبت‌نام كرده‌اند، قرار خواهد گرفت. در همین راستا با ابلاغ دستور اخیر ریاست جمهوری كه به منظور ایجاد گشایش در ساخت و ساز شهرك‌های مسكونی در حریم شهرها صادر شده و به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز رسیده است، زمینه گسترش عرضه زمین و توسعه ساخت و ساز مسكن در محدوده حریم شهرها فراهم می‌شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman