معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تشریح کرد:

عامل اصلی افزایش قیمت مسکن چیست؟

عامل اصلی افزایش قیمت مسکن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: مولفه‌های اقتصادی اصلی‌ترین عامل در افزایش غیرقابل پیش‌بینی قیمت مسکن بود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد تقی‌زاده افزود: مولفه‌های مختلفی در قیمت مسکن اثر دارد که شرایط اقتصادی مهمترین عامل و بستر برای تعیین قیمت این کالای اساسی محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: مولفه‌های اقتصادی بر روی نرخ مصالح ساختمانی تا دستمزد نیروی انسانی اثر می‌گذارد و به طور طبیعی قیمت نهایی مسکن افزایش می‌یابد.

تقی‌زاده با بیان اینکه قیمت مسکن به طور غیر قابل پیش بینی افزایش یافته است، اظهارداشت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، بسیاری از حوزه‌های مختلف اقتصادی با محدودیت جذب سرمایه مواجه بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: از همین رو بخشی از سرمایه‌های در اختیار مردم به سمت سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و مستغلات هدایت و در نهایت موجب شکل‌گیری بورس بازی در بازار زمین و مسکن شد.

وی خاطرنشان کرد: باید بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی با عرضه مسکن قیمت نهایی این کالا و بازار آن را کنترل کند که اقدام ملی مسکن هم با همین رویکرد اجرا می‌شود.

تقی‌زاده ادامه داد: باید بخش‌های دیگر اقتصادی را نیز فعال کرد تا سرمایه‌ها به دیگر حوزه‌ها نیز سوق یابد و به ترتیب حباب و نوسان بازار مسکن کنترل شود.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی طی زمستان سال گذشته از طریق بنگاه‌های ملکی در شهر تهران ۲۰۸ میلیون ریال با میانگین مساحت ۲۳۵ مترمربع بود که این رقم نسبت به فصل قبل از آن یعنی پاییز ۱۳۹۸ به میزان ۱۱.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل یعنی زمستان ۱۳۹۷ به میزان ۴۳.۱ درصد افزایش داشت.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman