به دنبال شیوع ویروس کرونا:

روند نزولی معاملات مسکن در آمریکا

روند نزولی معاملات مسکن در آمریکا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۵ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۳

به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد، میزان معاملات مسکن در آمریکا در سه ماه اخیر روند نزولی داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، با توجه به شرایط کرونایی، فروش مسکن در آمریکا در ماه مه (خرداد) به پایین‌ترین سطح در یک دهه اخیر رسیده است و انتظار می‌رود که روند کاهش در سه ماهه دوم نیز ادامه داشته باشد.

اتحادیه معاملات ملکی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: فروش مسکن در ماه مه ۹.۷ درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین سطح از اکتبر (مهر) سال ۲۰۱۰ به حساب می‌آید.

کاهش بی‌سابقه معاملات مسکن در آمریکا در حالی رخ می‌دهد که پیش از این کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند به علت کرونا انتظار می‌رود فروش مسکن در ماه مه با کاهش ۳ درصدی همراه باشد اما آمار بازار حقیقی چیزی فراتر از پیش بینی‌ها می‌باشد.

یکی از عمده‌ترین دلایل این کاهش ناتوانی بانک‌ها در دادن وام به خریداران است، بانک‌ها در مدت زمان شیوع ویروس کرونا با خسارت مالی بزرگی روبه‌رو شده‌اند.

تاکنون ۹ میلیون و ۶۷ هزار و ۸۲۴ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که آمریکا با ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۱۵ نفر همچنان در صدر این فهرست قرار دارد. در مجموع ۴۷۱ هزار و ۴۰ نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته و چهار میلیون و ۸۵۰ هزار و ۷۱۸ نفر بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید - ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

ایرنا

برچسب ها:

معاملات مسکن ،آمریکا 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman